Jobb

Det har varit mycket jobbsnack här på bloggen det sista. Kanske inte så konstigt då det typ det enda som far runt i huvudet nu för tiden.
Jag har varit på en intervju idag, den kändes bra. Men igår så ringde rektorn för de två andra jobben jag varit på intervju för. Hon sa att de hade gillat mig väldigt mycket på båda jobben, men en tjej på det ena jobbet ville verkligen verkligen jobba med mig, så ville jag ha jobbet så fick jag det! Jag blev jätteglad men sa att jag ville tänka lite på det. Ville nämligen se vad de hade att erbjuda idag. Men efter intervjun idag så har jag bestämt mig. På måndag är det jag som ringer och tackar ja till jobbet! Det känns så skönt att veta att man har ett jobb. Det är iofs "bara" ett vik på 6 mån, men det är anställningsstopp i Vetlanda just nu, så det finns bara vik att söka. Men jag anser att det är bättre att få ett vik än att gå arbetslös. Nu har jag fått in en fot och jag tror inte det kommer vara några problem att få ett nytt jobb sen. Nu ska jag bara försöka ställa mig in på att jag ska börja jobba den 7 januari + att jag måste gå klart skolan oxå vilket jag har gjort den 16 januari.

Så ikväll har jag och David varit ute och firat, ätit god mat på restaurang och nu sitter vi och myser i soffan och försöker smälta maten =)


Bild: Jag

Ps. När jag kom hem från intervjun idag hade David köpt en fin blomma till mig för jag har fått jobb, han är den bästa man kan ha, så omtänksam och snäll!



Kommentarer
Postat av: Lilla bus bror

Va kul, men ja e inte förvånad... =) Ses ikväll, hoppas du hunnit smälta all mat, för då ska det ätas!!!

2008-11-29 @ 10:54:50
Postat av: madde

Grattis Grattis Grattis igen!!!!

2008-11-29 @ 11:52:06
URL: http://madde86.blogg.se/
Postat av: mli

Grattis!! Va rolig för dej...!! Vilket jobb blev det?? Ha en underbar första adventshelg! Kram

2008-11-29 @ 13:01:03
Postat av: Ida

Grattis! Så roligt.

2008-11-29 @ 19:39:11
URL: http://zkorpan.blogg.se/
Postat av: Martina

Nämen GRATTIS!! Hipp hipp hurra!!! :D Vad roligt för dig!! Så du får jobb redan INNAN du slutar skolan till och me, hehe, här ligger vi i! ;) Trevlig helg!

2008-11-29 @ 19:40:08
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: svägerskan

GRATTIS du är bäst!!!!!! visste väl det. såklart att man vill jobba med världens bästaste Helena:) du är ju den grymaste förskolaren i helsate vetlanda:) som sagt du är bäst:)

2008-11-30 @ 01:30:18
Postat av: Fru Evelina

åh GRATTIS!! klart att det är bättre med ett vik än inget alls, som nyutexaminerad är ju erfarenhet det du behöver allra mest! Gud vad kul, vad duktig du är!!!

p.s vetlanda, ganska nära eksjö va =)?

kramar

2008-11-30 @ 20:28:06
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis :p

2008-12-02 @ 23:37:48
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0