Vardag igen

Nu är långhelgen slut vilket betyder att David är och jobbar igen, tråkigt. Men bara fyra jobbdagar sen är det helg igen!

I söndags var vi på Kosta outlet. Jag hade sett fram emot Polarn och Pyrets hörna, men vad besviken jag blev. Nästan inte en enda body fanns det. Bara massa tröjor som inte föll mig i smaken. Hittade dock en söt body och så köpte vi en soldräkt eller vad det kallas, som ska skydda mot solen i sommar när vi är på stranden! Men det fanns mycket fina ytterkläder till barn. Nu har vi precis köpt en jacka till A, men sen när han blir lite större och behöver en "riktig" jacka som står emot lite regn osv så åker vi nog absolut dit och kollar.
Till mig själv blev det ett par svarta jeans, och David köpte ett par skor och en tröja. Sen köpte vi lite glas-grejer oxå.

På kvällen träffade vi två små pojkar och deras föräldrar. Den ena killen, Alex, är tre dagar äldre än Alexander, och Lukaz som är ett par månader yngre. Eftersom de bor så nära oss så tog vi vagnen man Alexander skrek som en tok, han var nog trött på att ligga i vagnen efter hela dan på Kosta så David fick ta upp honom till slut och bära honom. Har ladrig hänt förut att han har varit så arg i vagnen. Ibland kan han skrika lite innan man kommit utanför dörren, men så fort vi kommer ut så tystnar han, men verkligen inte då... När vi kom hem sen på kvällen var han så trött så trött efter att ha busat med de andra killarna så det blev kvällsmat redan vid halv åtta och sen slocknade han direkt när jag la ner honom i sängen.



Bild: Jag

Man kan ju inte alltid vara glad...

Igår skulle vi haft lite besök här hemma av gamla jobbarkomisar till Daivid, men de ringde återbud, och skönt var det faktiskt. Vi var rätt trötta alla tre efter några intensiva dagar, så vi tog det så lungt och bara hade familjemys. Tittade på en lång lång film som Alexander sov sig igenom på pappas mage, åt god mat och ja, bara hade det mysigt! Behövligt.

Idag har vi än så länge inte gjort så mycket. Fick sovmorgon ända till halv nio (efter matning vid fem och lyft över Alexander till mig vid halv sju) så det var jätteskönt! Händer inte ofta nu för tiden att han sover så länge. Vi har varit ute en sväng oxå så nu ligger han i vagnen utanför och sover. Så skönt nu när det är lite varmare ute så man kan lämna honom ute och sova.

Får se vad resten av dagen har att erbjuda!
Ha enskön tisdag!


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Åh jag hade kunnat säga att det var dåligt utbud på bodysar! Blev jättebesviken jag med, köpte tre pack strumpor till Elion haha..



Kram!

2010-04-06 @ 14:44:39
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Evelina

Vi använder sempers! Fick hem prover på det och sen har vi fortsatt på det :-)



Kram!

2010-04-07 @ 11:46:48
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0