Städa, tvätta, sy och måla

Ja städa, tvätta, sy och måla, det är vad vi gör här hemma nu för tiden. Iaf denna veckan. Men nu börjar det ordna upp sig tycker jag. Dörrarna är färdigmålade, bara garageporten som ska får sig en stänk till, men det tar vi i morgon. Huset är storstädat, skönt! Tvätta det blir man aldrig färdig med, speciellt inte när man har en liten kille som kräks väääldigt mycket...
Ikväll har jag börjat att sy gardinerna till uterummet, tror det kommer bli kalas. Ska göra färdigt i morgon.

I morgon kommer några goda vänner till oss som ska sova över till söndag. Ska bli riktigt kul! Därför vill man gärna vara klar med allt fix tills de kommer =)

Det som jag inte har hunnit med denna veckan som jag hade tänkt är att göra storkok på mat till Alexander. Men det finns fortfarande lite mat kvar i frysen + att han kan ju faktiskt äta lite burkar om det skulle ta slut. Han är dock inte så förtjust i burkmaten, men det måste han ju lära sig att äta också! Men han har sina favoriter som köttbullar med stuvade grönsaker...

Idag har det varit riktigt riktigt kvavt här hemma men det kom ett åskväder i em som rensade upp ordentligt. En smäll trodde jag slog ner hemma i trädgården så som det skakade i hela huset, usch! Som tur var reagerade inte Alexander något, så jag ska INTE smitta av mig med min rädsla till honom. Tur att David inte är en sån fjant som jag!

Ikväll har vi haft en rikgit kamp med att få Alexander att sova. Han var så trött, men ändå ska han sätta sig upp hela tiden. Sitter upp, blundar och skriker... Tog faktiskt upp honom idag, vilket vi aldrig gör annars, vi vill att han ska somna själv i sängen men vi kan sitta i rummet. Men idag hjälpte inget. Inte ens att vara i min famn. Till slut somnade han dock i sin säng när David satt och klappade på honom.
Får hoppas att han sover bättre inatt än förra natten. Men i morgon är det lördag och det betyder sovmorgon för mig, härligt!
Nätterna tar nästan alltid jag. David sover så djupt så han vaknar inte när A låter från sitt rum. Han säger att jag gärna får väcka honom så går han in, men eftersom jag redan är vaken kan jag lika gärna gå... Men frammåt 5 när Alexander vill bli överlyft till extrasängen som står i hans rum, då väcker jag gärna David och säger att han får gå in, hehe =)

Blandat inlägg dethär, men så blir det när man inte skriver på hela dagen!
Hoppas DU får en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Martina

Hittade denna länk: http://graphicreporter.com/tutorials/photoshop_watermark1.html men det är bara att googla på vattenstämpel eller watermark annars. Dock tycker jag inte du behöver lägga en jättestämpel över hela bilden eftersom det förstör ganska mycket av bilden och "upplevelsen" av den (tycker jag), men jag förstår om du vill skydda dina bilder.

2010-08-13 @ 22:56:48
URL: http://maartinaa.wordpress.com
Postat av: Evelina

Jag tror det kan bero mycket på att det händer SÅ mycket i deras utveckling kring den tiden, deras små hjärnor går ju i ett och behöver bearbeta och smälta allt de lär sig. SNART sover de nog mer än vad vi vill igen hihi..



Kramar!

2010-08-14 @ 09:10:10
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0