Tänder på G

Åh villken helg vi hade! Goa vänner som var här och sov över. Åt god mat, spelade spel, satt uppe och pratade alldeles för länge (för att ha en son som ville upp 4.46). Ja vi hade det riktigt bra. Kom snart tillbaka kära vänner.

Men i söndags hände det något med Alexander. Han vaknade tidigt och ville inte sova mer. Han var ledsen och kinkig hela morgonen. Ju längre dagen gick, desto mer ledsen blev han. Detta är INTE vanligt för att vara honom och vi antog att han hade riktigt ont någonstans. Efter lite alvedon däckade han och sov i ett par timmar. När han vaknade var han riktigt ledsen igen stackarn. Men magen har varit helt kaos på honom, så vi gissade på fler tändet på G. Det är dock lite svårt att komma åt och titta i munnen, men jag tycks mig ha sett att det kommer en liten tand till där nere... vi får vänta och se.

Igårkväll, måndag, hade vi lite kalas för David som fyllt år. Det var mys. Våra familjer var här och firade, förutom min syster som är på semester. Kul att träffas alla.

Idag har vi haft lite kompisbesök till A här. Lucas och hans mamma var här på fm och lekte. Alexander var så söt för han ville bara pussa på Lucas hela tiden, vilket Lucas tyckte var himla kul och skrattade högt =) Så söta!

Ikväll blir det lungt här hemma för mig och lillen. David ska på speedway, men med tanke på att man får byta blöja på lillen heeeela tiden, så stannar vi nog hemma. Sen ska jag försöka lägga mig tidigt ikväll då blöjbytena även pågår hela nätterna...

Alexander har även börjat äta väldigt dåligt. Han vill inte ha någon mat alls. Vägrar både gröt och mat. Han som alltid varit ett riktigt matvrak. Det enda som går ner är välling och frukt. Men han dricker bra med vatten och det är full fart på honom här hemma, så det är väl ännu en fas han ska gå igenom. Han äter nog när han blir hungrig och huvudsaken är ju att han äter/dricker något.

Dags för blöjbyte, bye!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja fyyy för den här matvägran. EN sked fick jag i E till middag, han grät och till slut grät även jag haha... Som tur var kom F hem och har kokat potatis, frikadeller och morötter till honom så nu sitter han och plockar med maten och ÄTER. Själv. Får nog börja med det för han är tydligen ingen bebis längre ;-). Äter Alexander bättre om han får äta själv?



Kram!

2010-08-17 @ 19:02:16
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0