Dagarna går

Oj oj vad tiden rinner iväg. Dagarna de bara flyter på och man undrar vad man gjort!

Igår var det storstädning av huset, tråkigt men behövligt. Superskönt nu när det är gjort. Då kan man hitta på massa kul i helgen utan att känna dåligt samvete för att det ser ut som ett bombnedslag hemma. Alexander var hos farmor och farfar undertiden jag städade. Smidigare för mig och absolut roligare för honom. Där får han all uppmärksamhet han vill ha =) Jag är ju inte så rolig när jag städar precis... När David kom hem var jag inte riktigt klar med städet, så vi gjorde det sista tillsammans. Sen åkte vi ut till D:s föräldrar för att hämta A.

När vi kom dit var det så varmt så vi gick och tog oss ett dopp i sjön. Alexander badade oxå såklart! Så fort han kommer nära vattnet börjar benen sprattla för fullt och när man ställer ner honom på marken "springer" han i vattnet och fortsätter gå långt ut tills jag vänder honom. Har jag sagt att han älskar vatten ;-)

Efter badet fick vi god kvällsmat och vi passade på att åka hem när A fått sin välling för kvällen. Han somnade direkt i bilen så det var bara att lyfta över honom till sängen sen.

Idag har vi haft en lugn dag. Varit ute i trädgården och busat. A övar och övar på att lära sig krypa. Han är inte riktigt där än, men SÅ nära och han är så duktig när han kämpar. Han tar sig dock frammåt, men inte genom "klassisk" krypning än =)

David kom hem lite tidigare idag och nu har han SEMESTER! Så härligt. Det blev en stund till ute i gräset när han han kom hem och A bara klättrade och klättrade på David. Vi skrattade åt honom när han ställde sig upp mot D, men trodde att han var lite stadigare än han var, och släppte händerna. Bomp ner i backen, men genast upp igen och försöka. Tur att det är mjukt att landa ute i gräset. Där får han gärna öva så han kan innnan han gör samma inne på det hårda golvet...

Ikväll blir det lugn hemmakväll. Vi ska premiäräta Davids egenodlade färskpotatis! Mumma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0