Det blir en dag på stranden

Idag är det riktigt hett ute igen. Hela förmiddagen har spenderats på stranden tillsammans med Linnéa och Noah. Det var riktigt skönt!

Alexander satt nere i vattenbrynet hela tiden och plaskade med vattnet. Sen kom han på att man kunde ju ta upp sand med handen och smaka på det! Mmm vad gott det var. Det skulle han göra hela tiden sen. Till slut stoppade jag i nappen i munnen för jag tänkte att han kanske skulle orka lite mat sen också ;-)

Mmmm gott med sand...

Bild: Jag

Vi (alla utom jag) var i och badade. Alexander tyckte det var hur skönt som helst och jag badade honom länge. Det var så skönt i vattnet, inte alls kallt. Iofs var vi på ett ställe där det är väldigt långgrunt, så vattnet blir uppvärmt for där. Men det passade oss perfekt. Vill inte att Alexander ska bada om det är för kalls å han blir förkyld igen...

Efter badet satte vi oss uppe på filtarna och fikade lite. Myspys. Sen började Alexander bli trött. Han hade varit vaken långt över sin sovtid, men att sitta och plaska i vattnet var mycket roligare än att sova... Men han somnade så fort jag satte honom i bilen och nu har han sovit väldigt länge för att vara honom. Han är helt utslagen =) Det tar på krafterna för de små (och stora) att vara ute i sol och värme.

Nu ser det ut att dra ihop sig till oväder tycker jag. Himlen har mörknat väldigt på kort stund. Jag gillar ju inte alls åska, men att ha över 30'C i flera dagar så kan det gärna komma lite åska och rensa ur. Bara den försvinner snabbt ;-)


Kommentarer
Postat av: Ajdinsmamma

haha, så söt :)



(följa varandra via bl?)

2010-07-13 @ 18:08:36
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Martina

Badkruka! Varför badar du inte? :P

2010-07-16 @ 12:28:35
URL: http://martinaa.bloggworld.se
Postat av: Helena - mamma till Alexander

Jag har faktiskt badat nu ;-)

2010-07-18 @ 09:26:42
URL: http://hemmyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0