Aldrig mera Telia

Vi är kundet till telia med vår fasta telefon och vårt bredband. Vi har funderat lite på att byta abonemang då det vi har är väldigt dyrt. Jag ringde till telia för ca 3 veckor sedan för att höra hur lång vår bindningstid var. Till telefonen var den redan slut och till bredbandet tog den slut i augusti. Killen jag pratade med sa att han hade ett "kanonerbjudande" med bättre priser med mera. Jag lyssnade på erbjudandet och sa att jag ville fundera på det då vi skulle titta runt och jämföra priser på olika abonemang + att jag ville prata med David också.Han frågade då om han kunde ringa tillbaka på onsdag-torsdag (vi pratade på en fredag). Jag sa att det gick bra.

Onsdag kom, torsdag kom men ingen ringde. David och jag sa då att "vill de ha några kunder får de ju ringa tillbaka". Men vi struntade i det för vi hade hittat något bättre.
I fredags gick jag ut och hämtade posten. Där låg ett stort kuvert från Telia. Jag tänkte direkt att kille jag pratat med kanske skickade papper på erbjudandet istället. Men när jag öppnade det låg det lite papper i, på det översta stod det "Bekräftelse på beställning av paketerbjudande bredband och telefoni" "Tack för din beställning".

Jag höll på att explodera. Var längesedan jag var så ARG. Läste lite i papprena och där stod det att vi bundit upp oss i minst 18 månader m.m.
Ringde genast upp Telia, tycker nästan lite synd om killen som svarade som fick ta emot allt skäll av mig, men jag lugnade ner mig mot slutet ;-)
Han lovade dock att fixa allt direkt så vi inte gick med i det här erbjudandet. Han kunde också se vem det var som hade ringt till oss och han skulle prata med honom med. Jag passadade även på att säga upp vårt nuvarande abonemang som vi har hos telia...

Igår fick jag ett sms. Där stod det: Dina varor från Telia är nu redo att hämtas på posten... Ghaaaa!!!!! Denna gången fick David ringa =) Men vi skulle inte hämta ut paketet så skickades det tillbaka till Telia.

ALDRIG MERA TELIA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0