Måndag

Idag har vi haft en lugn å skön hemmadag med mycket mys och bus. Det märktes att Alexander tyckte det var skönt att bara få vara hemma å ta det lugnt. Det har varit lite mycket för den lille i helgen. Verkar som om förkylningen börjar släppa lite oxå, skönt! Då kan det ev. bli bad på onsdag!!!



Bild: Mamma/mormor

Det var grötpremiär för lillen idag oxå. Eftersom gröt innehåller lite gluten och det är den första fasta maten som de små liven får smaka så ska man ta det lite lugnt, 1-2 skedar de första dagarna och sen öka sakta. Alexander gapade stort när jag kom med skeden men sen tittade han konstigt på mig å bara gapade, VAD var det som stoppades in i munnen. Nja, inte så populärt iaf. Det mesta kom ut igen =) Men i morgon testar vi igen! Hade ställt upp videokameran på bänken så jag filmade när han fick gröten, så David kunde se när han kom hem. 1:a gångerna när det gäller allt är ju så kul! I morgon ska jag försöka mig på att ta nått kort under matningen oxå.

Plutten har försökt vända sig från rygg till mage idag oxå, men han kommer inte riktigt runt. Det är en liten arm ivägen =)

Idag började David på sitt nya jobb. Det ska bli så skönt att han är närmare hemma å att han kommer hem mycket tidigare på em, lyx för oss här hemma!! Hoppas bara att han kommer trivas å att det blir bra.

Just nu ligger David i soffan med en sovande Alexander på magen, tror jag ska krypa upp bredvid dem nu!

Som sagt, bloggen kommer nu nästan bara handla om Alexander, mest för mig för att minnas vad som händer i hans utveckling. Så gillar Du inte bebissnack å pluttigull är detta inte bloggen för dig =)


Kommentarer
Postat av: Martina

Martina "gillar detta" :)

2010-03-30 @ 19:50:42
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: Helena

Martina: =)

2010-04-01 @ 14:39:28
URL: http://hemmyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0