Gårdagen


Igår var det öppna förskolan på fm. Mycket trevligt. Vi träffade många kompisar från föräldrargruppen så barnen "lekte" lite med varandra. Märkligt att det börjar redan såhär tidigt med att de ska ta varandras leksaker. Den som kompisen har ser ju alltid mycket roligare ut än den man själv leker med. Söta är de iaf!

När vi kom hem från förskolan var David redan hemma, så vi bytte bara om på vårt lilla kräkmonster, som fortfarande kräks massa, och åkte mot Eksjö. Planen var att D skulle till sjukhuset och jag och A skulle försöka hitta några roliga barnklädersaffärer. Eftersom jag inte hittar så bra i Eksjö, och inte vet så mycket om affärerna hade jag hört mig för och fått två tips om affärer. Letade upp adresserna på nätet och skulle köra efter vår gps. Ja så var det tänkt iaf.
När jag släppt av David slog jag in den första adressen. Inga gatunummer fanns på den givna adressen så den sa att jag var framme vid affären mitt i en rondell... Hmm inte riktigt rätt. Fortsatte lite på vägen och hittade affären till slut. Dock var det en besvikelse med kläderna så det blev inte nått där. Nästa adress fanns inte ens med på vår gps, så jag irrade omkring lite i stan, men fick till slut ringa en vän som ledde mig rätt. Mysig affär med massa fint, men inte vad jag letade efter just nu. Men kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka dit någon mer gång.

Stackars David mådde inte alls bra efter besöket på sjukhuset, så han sov mest hela eftermiddagen när vi kom hem. Alexanders farmor och farfar kom för att "öva sig" inför helgen då de ska vara barnvakt till lillen. De matade, lekte, nattade och la den lille prinsen. Det gick kanonbra. Tror de kommer att ha en jättebra helg tillsammans, men jag har sån ångest över att åka ifrån min lille älskling. Usch usch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0