Vilken lyckad helg!

Vilken härlig helg vi har haft. Umgåtts med goda vänner och haft det hur bra som helst. I fredags var vi bortbjudna till Emma, Ajdin, Leo och Meya. Linda, Andreas och Casper var oxå där. Vi hade en riktigt mysig valborg och åt så god mat. De hade satsat lite på ett halv åtta hos mig tema så Leo gav oss en meny när vi kom, sen visade han runt i huset och efter eferätten fick vi sätta betyg på maten. Leo tyckte det var jätteroligt =) Alexander var en riktig tröttis och sov mest hela kvällen, men när vi åkte hem frammåt tolv så vaknade han och var hur pigg som helst. Som tur var så somnade han om efter en stund hemma i sin säng.



Snyggingen Leo!

Bild: Jag


I lördags var Alexander lite dagen efter, en liten gnällis kan man säga. Vägrade och sova, spelade ingen roll vad vi gjorde. David tog honom i vagnen och gick en promenad. Alexander som nästan alltid är nöjd i vagnen skrek som han aldrig skrikit förr. Jag hörde honom långt efter de hade gått hemmifrån hur han skrek, skrek och skrek. Han somnade dock till slut, men det tog ett tag. David sa att han blev lite uttittad där han gick... Alexander sov iaf bara lite drygt en timme på hela lördagen. Men på kvällen hade vi lite gäster, Salle, Linda, Robbin, Maria och lille Lukaz, så det tyckte Alexander var kul, då var han på lite bättre humör!
Det blev premiärgrillning här hemma på vår grill och det var så GOTT. Jag har en riktig grillmästare här hemma! Vi hade ännu en lyckad kväll.

Dagen har spenderas hos Davids föräldrar i deras sommarstuga. Det var ritigt härligt väder så jag, Alexander och farmor gick en sväng och kollade på de små söta lammen. Alexander sov dock, men vi sa det att nästa år så kommer han nog tycka det är jätteroligt att gå å kolla på lammen. Han har ju upptäckt mormor och morfars hund Signe nu och han vrider nästan kroppen ur led för att följa vart hon går. Hon tycker däremot inte lika mycket om Alexander utan går gärna en omväg för att inte komma för nära. Idag i stuga när Alexander låg på golvet och pratade gansa högt så gick hon och la sig i ett annat rum =)






Bilder: Jag

När vi kom hem från stugan idag så har David planterat lite morötter, dill och potatis. Ska bli spännande att se om det kommer något. Några blommor blev inte planterade idag för det var en liten kille som blev hungrig så vi fick gå in och fixa lite mat. När jag ändå gjorde mat idag så blev det storkok på morötter och potatis, Alexanders favorit. Något han däremot INTE gillar är palsternacka, iaf inte på burk. Hade med en burk palsternacka/potatis när vi var iväg i fredags. Han bara spottade ut maten hela tiden och blev jätteledsen. Detta är andra gången det händer med den maten så nu skippar vi nog det. Nu är det dock dax att börja ge honom lite kött av något slag oxå så det kanske får bli i morgon?! Får se vad vi hinner.

Något som är väldigt skönt iaf är att Alexander har slutat äta på natten nu. Han ville ju gärna ha mat vid fyra fem någon gång. Men nu för någon vecka sedan så slutade han med det, jätteskönt! Nu äter han inte förrän vid åtta-tiden. Blöjbytena på natten har minskat något oxå så nu brukar det bara vara 1-2 ggr jag får gå upp. Hoppas det slutar snart det oxå...

Måste bara skriva en sista sak i detta mastodontinlägg (måste bli bättre på att skriva kortare inlägg varje dag istället...). I lördags vände sig Alexander från rygg till mage för första gången!! Han har vänt sig från mage till rygg en längre tid men så igår så kom han på andra vägen. Mammas å pappas duktiga lilla kille!

Om Du läst ända hit så önskar jag dig en riktigt härlig söndagskväll! Kram


Kommentarer
Postat av: Martina

Palsternacka och potatis, jag förstår att han spottar ut det! ;)

Skönt att han sover mer och äter och bajsar mindre om nätterna nu, hehe.



Och grattis till dig och David för tio år! Där ligger vi i lä...!

2010-05-03 @ 20:35:24
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: Helena - mamma till Alexander

Ja det förstår jag faktiskt oxå =)

Ja nu kanske det blir lite mindre skrivet om sånt, men du gillade väl att läsa om alla blöjor jag byter, eller hur var det ;-)



Ni är snart där, 10år går fort faktiskt!

2010-05-04 @ 09:11:28
URL: http://hemmyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0