Höstdag

Idag har det varit en riktig mor och son dag. David har fått hög feber och riktigt ont i halsen så han har legat nerbäddad hela dagen stackarn.
Alexander tyckte dock att vi skulle utnyttja dagen till max och ville stiga upp klockan fem. Förstår inte detta då han hade varit vaken massor i natt. Men men, inte så mycket att välja på.

Det blev en lugn förmiddag inne. Vi eldade i öppna spisen vilket Alexander tycker är så spännande. Det var kallt på morgonen så lite eld värmer gott. Sen var det lek och bus som gällde.

Efter lunch gick vi ut i det soliga höstvädret. Det var så skönt och friskt ute. Vi gick en promenad med vagnen och Alexander hjälpte till att köra.



Kan själv



Hej vad det går!

Jag letade efter något fint ställe att ta lite höstkort på men hittade inget jag var supernöjd med. Hittade inte en enda lönn med fina löv kvar. Det har väl varit för kallt så allt har blivit brunt snabbt nu. Men fullt med löv fanns det på marken. Vi hittade ett soligt ställe där vi stannade och tog lite kort.

Alexander tycker dock inte alls om kameran och tittar bort så fort jag tar fram den, haha. Han tycker väl att han har blivit fotad tillräckligt. Så det var synd att inte David var med så han kunde busat med honom lite under tiden jag fotade. Men några kort fick jag i alla fall. Vi får satsa på vinterkort sen istället ;-)



Svårt att sitta still, vill iväg och utforska



En liiiten stund kunde han sitta



Det var inte lätt att gå bland alla löv men det gick =)

Bilder: Jag

I kväll har vi fixat och donat med alla inköp från igår. Alexander har varit så snäll och hjälpt mig att vika upp alla kläder jag har vikt ihop ;-) Han har också hjälpt mig att plocka ur diskmaskinen och att laga mat. En riktig händig liten kille!

Nu sover han sött sedan ett par timmar tillbaka och jag ska också krypa ner under täckte nu. Får hoppas på en natt med bättre sömn än förra.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Kusin Jullan

Vilka härliga bilder :)

2010-10-18 @ 14:44:28
URL: http://hallejjulia.blogspot.com
Postat av: Martina

Den sista bilden var ju jättefin!! :)

2010-10-18 @ 18:52:58
URL: http://maartinaa.wordpress.com
Postat av: Evelina

Åh vad söt han är!! Roligt att han går ute så mkt nu :-) Skitsött när han puttar vagnen, det brukar E också vilja göra men vår är så lättstyrd så man får hjälpa till att styra lite ;-).



Inbjudningskorten vi har kommer från printswithwings.se!



Kram

2010-10-18 @ 20:14:01
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0