Ingen tid

Å vad dåligt bloggande det har blivit nu. Inte haft någon tid alls. Har jag inte jobbat har det varit fullt upp hemma. David är inte alls pigg FORTFARANDE. Idag var han för tredje gången på vårdcentralen och nu visade det sig att han har fått lunginflammation. Typiskt. Hans värden som började bli mycket bättre när han var häromdagen var nu sämre än sämst. Hoppas nu att han piggar på sig fort stackarn.

Alexander och jag är dock pigga så det är skönt. Men man börjar bli lite trött nu när man går upp varje natt och varje morgon till Alexander. När David är pigg så brukar den som är hemma gå upp med Alexander så den som jobbar får sova (eftersom A vaknar vid fem). Men nu så är det bara att gå när skrutten kallar =).

Nä usch å fy, nu ska jag sluta klaga.

Vilket härligt väder det har varit idag. När jag kom hem från jobbet tog jag med mig Alexander ut i trädgården och vi lekte riktigt länge. Nu går han överallt hela tiden, även i gräs och grus = en mycket nöjd kille som kan ta sig dit han vill själv.

I eftermiddag har jag varit hos frisören. Väldigt behövligt. Klippte av ca 1½dm och färgade i en mörkbrun nyans. Hade funderingar på att ljusa upp det istället för att ta en mörk färg men det får vänta till våren. Nu till hösten/vintern får det bli lite mörkt och burrigt. Jag är supernöjd i alla fall men det känns så kort nu fastän det fortfarande är ganska långt =)

I morgon blir det förmodligen inget bloggande. Jobbar hela dagen och sen är det personalmöte på kvällen.

Tack snälla mamma som kommer hit i morgon och hjälper David med Alexander på dagen så han får vila sig lite (lyxen av att ha mormor/morfar, farmor/farfar på nära håll).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0