Lördag och söndag

Vi hade det så mysigt igår på vårt hjärekul. Något som dock inte var så kul var att David fick åka iväg på jobb precis när vi skulle åka, surt. Han kom dock lagom tills vi skulle äta, så det var tur.
Det blev inte så mycket spelat för mig. Alexander var på ett riktigt tjurigt humör och ville bara sitta nära nära mamma och leka. Gick inte med någon annan. Spelade dock ett par bordtennismatcher med honom på armen, så ni kan ju gissa hur det gick, haha.
Men vi hade det roligt ändå. Vi pratade massor och bara umgicks. Lagade tacos tillsammans och satt å åt och tjatade hela kvällen.



Alexander och kompisen Casper lekte med koner.

Bild: Jag


Frammåt tolv var både David och jag helt slut, alla andra också, så då åkte vi hemmåt. Alexander vaknade tyvärr, förmodligen för han hade lite ont i magen. Men 1½ timme och två blöjbyten senare så somnade han till slut (och jag med). Sen sov han till tio över åtta. Helt otroligt! Dock ett till bjöljbyte vid sextiden och då trodde jag att han absolute inte skulle sova mer, men han somnade direkt igen bredvid mig i sängen. Så skönt. Det behövde vi alla.

Idag har det varit (ännu en) slappdag här hemma för mig och A. David har gjort köttbullar i mängder både till A och till oss. Sen har han varit iväg och jobbat några timmar också. Så blir det tyvärr när han har jouren.

Jag och A har lekt både ute och inne. Vi har gåtränat med skor ute och det gick riktigt bra. Så nu stapplar han fram med skorna ute, dock inte i gräset men på plattorn går det så bra. Vi gick också en lång sväng ute på gatan (långt för Alexanders små korta ben).



Full fart. Nppen i munnen för att förhindra små stenar att slinka in =)

Bild: Jag


Det var så härligt väder ute så vi var ute länge. När vi kom in var A helt slut så han somnade som en stock direkt och sov i över två timmar. Det är riktigt länge för att vara honom. Så det har blivit mycket sova för honom idag, både på morgonen och på dagen. Detta märks nu när David är inne och försöker söva honom. Tycker det låter som om det är en pigg liten kille där inne som inte vill sova...


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ooo så duktig han är!!



Kramar

2010-10-11 @ 19:00:37
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: faster

så himla duktig han är:) stolt faster. mysigt det låter om hjärtekul! kul att ni hittar på saker ihop. ha en finfin onsdag. kramar på er.

2010-10-12 @ 08:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0