Mamma-son dag

Idag ska David ha herrmiddag hemma så då smet jag och Alexander hemmifrån. Tanken var att vi skulle åka till mina föräldrar men mamma ringde idag på morgonen och sa att pappa hade fått hög feber, stackarn. Vi som precis håller på att bli lite piggare från vår förkylning vill helst inte åka på en till, så vi hoppade att åka hem till dem. Istället checkade vi in i svärföräldrarnas lägenhet nere på stan. Den står tom över helgen då de är i Gtb. Perfekt för oss och supersnällt att vi fick låna den. Här kommer vi ha det bra. Har varit och köpt lite god mat som vi ska lyxa till det med ikväll, jag och Alexander.

Satte upp resesängen innan till lille skrutten när han skulle sova middag. Viste dock inte hur det skulle gå för honom att somna i den. Han är så van att somna i sin säng på sitt rum. Men jag hörde inte ett pip från honom och efter fem min gick jag in och då sov han så gott. Lille prinsen.

Det är riktigt ruskigt väder ute idag, regn och blåst. Inte alls lockande att gå ut. Får se om vi kanske tar en liten sväng med vagnen sen för att få lite luft, kan behövas för oss båda två. På förskolor brukar man ju säga "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", men jag som är väldigt bekväm av mig tycker inte alls det är kul att gå ut i regn och rusk. Nä sol och varmt eller snö och kallt ska det vara. Det därimellan kan kvitta, slask och blask är blä! Men varken Alexander eller barnen på jobbet tackar nej till att gå ut och det är ju därför man gör det, för barnen.

Hoppas du har en härlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0