Time flies

Onsdag kväll redan. Helgen gick i rasande fart och sen har början på denna veckan inte varit så jätterolig... Men men, nu är vi på fötter igen och idag fick vi ett riktigt roligt besked då Alexander fått en liten syssling. Grattis L & S till pojken!

Helgen som gick var hur kul som helst. Vi åkte på fredag förmiddag. Började med att lämna av Alexander hos mormor/morfar. Det gick så bra så det kändes bra att åka vidare.
Det var så kul att träffa våra vänner och se hur de bodde. Ett fint litet hus ute på Tyresö. Så fredagsvällen bestod mest av att laga lite mat och prata en massa.
Lördagen blev shoppingdag. Även om vi inte shoppade så jättemycket så är det roligt att gå runt och titta. I Stockholm finn ju verkligen allt man vill och lite till.
Var så sugen på att köpa ett par converse till Alexander men vågade inte då jag inte vill köpa ett par skor för 550kr om de inte skulle passa. Bättre att köpa när han är med så man kan testa dem ordentligt. Köpte dock ett par till mig själv.

På kvällen var vi på Norra Brunn. Vi hade bokat bord för att först äta lite och sen var det underhållning i form av tre komiker. Vi fick se Babben Larsson, Mikael Koppelman och Jörgen Sjöberg. De var riktigt roliga och duktiga, ja i alla fall Babben och Jörgen. Mikael tyckte vi alla fyra var sådär.
Att man är en småbarnsförälder märktes väl. Jag var så sjukt trött när vi åte hem från Norra Brunn och somnade nästan innan jag la mig... Men sen vaknar man vid fem som vanligt och undrar varför inte Alexander har låtit något. Men det var faktiskt skönt att kunna vända sig om och sova vidare. Sovmorgon var härligt!

Söndagen blev massa bilåkning men först en liten titt hemma hos Davids kusin och hans tjej. Roligt att få träffa dem en liten sväng.

Borta bra men hemma bäst, ja så är det. Vi hade det hur bra som helst hela helgen men oj vad jag hade saknat Alexander. Gissa om jag knappt kunde vänta med att komma hem på söndag. När vi märkte att vi skulle bli lite sena ringde jag mormor/morfar och bad dem hålla A uppe så vi hann träffa honom innan ha la sig. Som tur var så var han pigg och vi hann pussa på honom massor när vi kom hem.

A hade haft det så bra hos sin mormor/morfar men han hade varit sjuk. Feber och snuva. Febern har gett med sig nu men snuvan den sitter i, vilket den lär göra ett tag nu...

Nähä nu ska jag ta och läsa lite bloggar. Har inte suttit vid datorn så mycket de senaste dagarna. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Martina

Låter som en riktig toppenhelg ni haft!! :)

2011-03-12 @ 14:57:55
URL: http://maartinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0