Tänder?!

Igår när jag kom hem från jobbet möttes jag av en riktig liten gnällis. Han var varm och hängig och ja, gnällig. Han hade haft två lekkompisar hos sig på eftermiddagen och de hade han minsann inte behandlat så snällt hördes jag sägas.
Jag gissade på att vattkoppor var på g men idag (efter en bökig och stökig natt) var han som vanligt igen. Ingen feber och pigg och glad. Jag gissar nu istället på att det är tänder som spökar. Det är minst sagt omöjligt att få titta eller känna i hans mun men jag har lyckats spana in två nya tänder i alla fall och jag tror det är minst en till på g att spricka igenom. Ja jag skyller allt på tänderna =)

Idag har jag och Alexander varit ute i trädgården på förmiddagen och planterat blommor. På trädgården har vi ett litet "berg" eller vad man ska kalla det. Där är det lite sprickor som är fyllda med vatten. Trots mina "aj, aj, inte där", "nej nej du blir blöt, lek i sandlådan" typ 100 gånger idag så var det en liten kille som ville testa djupet på sprickan. Detta resultrade i ett gallskrik då han stod i vatten upp till knäna. Jag kunde inget annat än att skratta åt honom. Kan nämna att han inte gick nära sen efter klädbytet =)

I eftermiddag ska vi på hemligt (för födelsedags"barnet") födelsedagskalas. Ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0