Sista

Igår var det sista dagen jag jobbade på fiket. Det kändes lite vemodigt för jag har trivts så jättebra där. M var lite ledsen när jag gick hem. Samtidigt så käns det oxå lite skönt att man inte behöver jobba fler helger, har ju gjort det nu så länge jag minns. Först på Ica å sen på fiket, men nu är det slut med det! Men som sagt, sista dan på fiket igår...

I natt har jag sovit för sista gången i lägenheten. Det känns oxå lite konstigt. Detta har varit mitt hem i 3½år nu. Här har jag trivts väldigt bra. Det har varit nära till skolan, till stan och framför allt; nära till syster å hennes familj...
Det ekar i lägenheten. Flyttlasset gick igår så det enda som är kvar är städsakerna, å ja då såklart. Skulle sovit hos syrran men där har de influensa å jag har en annan förkylning så vi vill inte smitta ner varandra med ännu fler baciller. Så jag har sovit här ensam i natt på en uppblåsbar madrass. Jaha, sista dan i lägneheten då...

Det blir mycket sista nu, sista skoldagen, sista jobbdagen på fiket, sista dagen i lägenheten. Men det blir oxå början på något nytt. Nytt jobb, nytt hus, "ny" stad. Detta kommer bli jätteroligt och jag kommer flytta närmare många av mina vänner. Men jag kommer oxå lämna vänner här. Men vart man än bor kommer man att sakna någon, så är det. Tur att det inte är allt för långt bort. Kommer förmodligen va å hänga i Jkpg rätt ofta. Hos Maddie, Linda och syrran.

Nä nu ska jag åka och äta frukost nånstans, så jag orkar städa sen när snälla mamma kommer å hjälper mig, kanske mc donkan, är det bra Linda å Madde?? =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket bra!! Om du väljer city såklart :p

2009-01-25 @ 19:49:06
URL: http://frokenlindas.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh det var bra att du skrev så, att eksjö är väl bättre än kramfors... för det är klart att det är det, och det känns faktiskt lite bättre när jag tänker på det =)

vi får stötta varandra i det här med att byta ut storstaden mot småstaden. Fast, vetlanda är väl större o roligare än eksjö kan jag tänka mig haha =)



kramar!

2009-01-25 @ 22:28:40
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Martina

Förresten... Tror inte jag gjort det skämmas. GRATULERAR till din examen, nu är du stora damen!(rimmet var ofrivilligt...). Lycka till med allt det "nya" nu! Kram kram

2009-01-25 @ 23:15:53
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: madde

självklart är donkan alltid bra hehe...å till skillnad mot linda så tycker jag att du får gå precis vart du vill.. Förutom i city då!! ;)

2009-01-27 @ 22:17:28
URL: http://madde86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0