Solig dag

Dagen har än så länge bestått av grötfrukost som gick kalas! Gjorde en halv portion som han nästan åt upp. Visst åkte det ut lite men inte alls så mycket som innan, och han blev inte ledsen efter en sked som innan. Nä banangröt är nog grejjen för Alexander!



Mums med gröt! Men lite kladdigt blir det =)



Jag kan gapa stoort, men bara när jag själv vill!

Bilder: Jag

Vi har även varit ute på en långpromenade med kompisen Alex och hans mamma Sofia. Underbart väder ute, sol och varmt! Tycke dock det är lite svårt att vet hur mycket kläder man ska ta på lillen. Han ligger ju så nerbäddad i vagnen och man vill inte att han ska bli alldeles varm. Men just nu kör vi på en tunn fleecejacka och en tunn mössa. Vantar har vi inte haft på ett tag nu, han vill så gärna grejja med sina barbapapa som hänger över vagnen och det går ju inte med vantar! Brukar dra ner åkpåsen lite oxå om det är varmt ute. Funderar på att skippa den snart, det ligger ju ändå ett fråskinn i botten på vagnen, så tar jag en filt över honom, det måste ju räcka eller?
Alexander sov sina 40 min som vanligt när vi var ute, sen låg han och tittade och grejjade men sina barbapapa och var hur nöjd som helst! Han brukar tycka det är tråkigt efter en stund när han vaknat men idag kunde vi gå en timme efter han hade vaknat och han sa inte ett pip, jätteskönt!

Nu har vi precis busat lite på golvet och det är en liten plutt som börjar bli lite trött igen, så det är nog dax för lite mamma/son-mys innan han somnar.



Speglar är roliga, då kan man göra många grimaser.



Men vad är det för filur?!

Bilder: Jag

kram på er!


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Vad bra att han gillade den! man får ju testa sig fram och se vad de gillar :-)

bitringarna köpte jag i tvåpack i ullared! tror märket är eskka eller hur det stavas.



Kram

2010-04-08 @ 19:18:16
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Pappan

Älskar er ni är de bästa

2010-04-08 @ 20:37:53
Postat av: emlan

va duktig han är fastergos:) kul att ni har fått igång grötätandet. hejja alexander!!

ses imorron, eller killarna träffar ja ju allt imorron, du får ha en superdag med brudarna:)vi ses säkert. ha en mysig fredag. kramkram

2010-04-09 @ 07:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0