Sovrutiner

David och jag har pratat mycket om Alexanders sovrutiner. Vi är väldigt nöjda med hur det är på kvällarna. Vi ger plutten hans ersättning inne i sovrummet och sen pussar vi honom godnatt, lägger ner honom och bäddar om honom och sen går vi ut ur rummet. Alexander är helt nöjd med detta och blir aldrig ledsen om det inte är för att nappen har åkt ut. Då går vi in och stoppar i nappen, går ut igen. Det brukar ta mellan 10-40min innan han somnar, då går vi in och lägger honom tillrätta och lägger på täcket som han alltid sparkar av sig.

Men Alexander vaknar alltid på natten. Inatt var det vid klockan ett. Han är superpigg och vaken. Han vill leka, det vill INTE vi. Det brukar ta ca en timme innan han somnar om igen. Vi tänder aldrig lampan eller pratar med honom utan stoppar bara in nappen och ger honom hans snuttisar. Men han är verkligen jättepigg. Vår fundering är om det är VI som väcker honom på natten av snarkningar, att man vänder sig om eller något annat.

Så nu ska det ske, Alexander ska få flytta till eget rum. Så fort hans förkylning har gått över så ska han få flytta. Nu när han är så täpt på nätterna vill jag gärna ha lite extra koll. Men det börjar bli bättre med förkylningen så flytten kommer nog ske i veckan. Ja vi ska testa så får vi se. Funkar det inte så är det bara att bära tillbaka sängen till oss igen. Vår lille kille har blivit stor - han ska flytta till eget rum...

I början lär jag väl springa som en galning fram och tillbaka för att titta till honom =) Han har börjat med en dum ovana, att rulla över till mage i sängen vilket jag inte gillar. Men förhoppningsvis så gör flytten att han - och vi - sover bättre på nätterna.

Hur gör ni med ert/era barn på nätterna? När flyttade de till eget rum?

Ett par sköna sovstilar från veckan som gick...



Såhär sov han igår när jag kom in. Hade vänt sig helt om i sängen, sötnos.



Mysigaste...

Bilder: Jag och David


Kommentarer
Postat av: Frida

Lite olika problem vi har :)

Hoppas det går bra med "flytten".

2010-05-10 @ 16:21:24
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Åh, tack! :D

2010-05-10 @ 20:23:51
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0