Snöyra

Hej mitt vinterland kan man verkligen säga nu. Det har kommit mycket snö och det är verkligen ljust och härligt ute! Igår var vi iväg och köpte en pulka till Alexander och den var mycket uppskattad. Idag har vi varit ute länge länge och åkt pulka.
Vi mötte många hundar på vår promenad och Alexander slänger sig nästan ur pulkan när vi möter dem, "vovve, vovve" säger han och pekar och vinkar. Ja han gillar verkligen hundar! Till slut så somnade nästan A i pulkan. Man får passa på att vara ute mycket nu i snön för man vet inte hur länge det kommer ligga kvar.
Efter vår promenad så skottade jag undan all snö på infarten och Alexander for runt där ute. Det är lite svårt att gå när det är för mycket snö, då far han lätt omkull, men det går bättre och bättre.

Ett stort måste är att köpa ett par till vinterskor till Alexander. De vi har hemma är jättevarma och goa men de är lite trixiga att få på. Vi trodde de skulle vara smidiga men inte. Där lärde vi oss hur viktigt det är att ha med lilleman när man köper skor så man kan testa i butik. =)

I eftermiddag är det dags för årets första julbord. Vi ska åka med min mor och far, min syster och man (ev. Alicia) och min bror om han är frisk. Sen är det en annan familj som vi alltid åker med också, brukar vara jättemysigt. I år ska vi åka till Vrigstad och äta oss mätta och goa. Alexander får stanna hemma med sin farmor och farfar. Tror inte det skulle vara så roligt för honom och sitta stilla i en stol i flera timmar. Nej då får han leka istället och bli bortskämd.

Nu ska jag ställa mig och stryka lite julgardiner. Igår satte vi upp alla stjärnor och stakar i fönstrena men
gardinerna hann vi aldrig med.
David håller på att baka bröd så det luktar så gott här hemma.
David bakar och jag skottar snö, det är så det ska va =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0