Helgen

Oj oj vad fort helgen går. Swich så är den förbi och man undrar om man verkligen har varit ledig??!!

Fredagskvällen spenderade jag och Alexander hos Jessica och Lucas då David, Anders och Agnes hjälpte A:s föräldrar att flytta. Pojkarna busade och jag och Jessica fikade på god kladdkaka =)

Gårdagen var jag och Alexander hemma hos mamma och pappa hela dagen. David var hemma och städade och det tackade jag inte nej till. Han kom ut till oss lagom till lunch och sen stannade vi till Alexander skulle sova. En mycket mysig dag och Alexander blev så bortskämd med massor av lek och bus och jag och David blev bortskämda med god mat! Pappa var även snäll och bytte olja på bilen vilket sparade massor av pengar för oss. Tack snälla pappa!

Idag fick vi värsta sovmorgonen här hemma då Alexander sov till sju, vet inte när det inträffade senast. Dock hörde jag honom vid fem som vanligt men han grejade lite i sin säng sen tystande det efter någon halvtimme så han somnade om. Lovley!

Det blev en lugn förmiddag här hemma. Gjorde lite tråkiga måsten som att betala räkningar och sen la jag upp lite nya gardiner som jag sydde färdigt ikväll. Blev faktiskt bra! Så från grönt (som jag älskar men var sugen på något nytt då vi har grönt i många rum) till lila.
I eftermiddag så har vi varit på föräldrarträff. Jätteroligt. Barnen busade och röjde som vanligt och vi både fikade och fick mat. Lyx. Kan säga att vi fick med oss en trött liten kille hem.

Nu blir det lite slapp framför tv/dator och sen är helgen slut.
Nästa vecka blir dock en kortvecka för mig. Jobbar bara 1½ dag. Har tagit ledigt på fredag för då sticker jag och David till Stockholm. Ska bli mysigt att åka iväg bara han och jag för att träffa goda vänner. Alexander kommer också att ha det superbra då han ska vara hos sin mormor och morfar. Gissar att han kommer bli riktigt bortskämd :-S.

Hoppas du har haft en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0