Morgonstund

Klockan är tio i åtta och vi har redan hunnit med vällingmys, skjutsa pappa David till jobbet, ätit frukost, tänt i kaminen, lekt och busat lite.
Jag har hört att barn med feber sover, sover och sover för att bli pigga. Detta gäller inte vår lille busunge! Sova känns onödigt enligt honom, i alla fall på natten. Men jag får vara tacksam att detta bara är några få nätter det kommer vara så. När han blir piggare sen (snart hoppas jag) så sover han oftast bra på nätterna.
Tänk de som har jobbiga nätter varje natt, hur orkar de?! Stålkvinnor/män är vad de är!

Gårdagen blev en städdag. Det enda som inte blev gjort var att moppa golven, men det ska jag göra idag när lilleman sover. Det blir så grymt halt för honom när golven är blöta så han far omkring som en liten vante. Tänkte göra det när han hade gått och lagt sig i gårkväll, men jag fastnade i soffan, haha.

Idag kommer jag fixa lite mer här hemma för ikväll ska jag ha tupperwareparty här hemma. Har aldrig haft det innan, men har varit på ett innan. Tror det kommer bli bra. Kul att träffa alla som kommer i alla fall.
David och Alexander skulle fly fältet sa de men vi får se hur det blir nu när lilleman är sjuk. Kanske att de är hemma ändå.

Hoppas du får en mysig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0