Det börjar ordna till sig

Jo magsjukan har härjat fritt här hemma i helgen. Jag slapp tyvärr inte undan. Hela måndagen låg jag och kräktes, trodde aldrig att det skulle gå över. Usch vad hemskt det var. Men nu är jag på benen igen. Tyvärr har det dragit in en rejäl förkylning här hemma istället. David var ifos förkyld redan innan magsjukan men det har inte blivit bättre. Alexander har också fått det och ikväll hade han fått feber. Jag hoppas dock att det är borta i morgon för han var hur pigg som helst i humöret och jag hade aldrig trott att han hade feber om han inte varit så varm.

Dagen har dock varit jättebra. Vi har inte kunnat träffa folk än för jag smittar kanske fortfarande. De där 48h innan man ska träffa folk tycker jag verkligen att man ska hålla på. Jag vill inte smitta ner någon annan med denna hemska sjukdom. Men vi har varit ute idag i alla fall. Både på förmiddagen och på eftermiddagen. Alexander har inte fått var ute nu på några dagar när vi varit deckade här inne så han tyckte det var hur skönt som helst att få komma ut och springa av sig.

På förmiddagen var vi ute i trädgården och grejade lite. Jag med en stor spade och hink, han med sin lilla spade och hink, sötisen. På eftermiddagen gick vi bort till en lekpark i närheten och där lekte vi runt en stund. Men vädret var inte det bästa utan det blåste kallt. Efter ett tag gick vi hem och lekte ute tills David kom hemrullandes med moppen. Så det blev några timmar ute idag, härligt.

Vet inte om det var den friska luften eller om matvägran har vänt (önsketänkande) men idag har Alexander ätit sitt bästa på flera flera veckor. Han åt både lunch och middag!! Wohooooo!

Sitter och väntar på gubben som är ute och bowlar med jobbet, men jag kommer nog inte orka vänta ut honom. Sömn har det blivit dåligt av den senaste tiden och lilleman tycker att det är morgon vid fem nu för tiden, så sängen lockar tidigt.

Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: faster

vet vem det är som har lyckats smitta ned hela 12 pers när han var i Vetlanda. Mr V är boven i dramat! det hade gått över 48 tim efter jag gjorde mitt sista besök på toan. han var inte med mig hos tjejerna i fredags och de har klarat sig. däremot har han smittat ned både mor och far-föräldrar+er+tre stycken på kalaset vi var på i söndags.

skönt att ni har blivit bättre iallafall.

puss&kram

2011-03-16 @ 23:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0