Idag

Status hos oss just nu; en kille sovandes i sin säng och en kille sovandes i soffan. Den stora killen hade fått vara ute och jobba hela dagen idag så han var rätt trött när han kom hem =)

Ja ruskväder har det varit idag. Regn och snö om vartannat. Regnet tar i alla fall bort snön så det är ju bra. Nu vill jag ha vår! Igår när jag och Alexander var ute så gick jag en liten sväng i trädgården. Fullt med vintergäck i en av rabatterna, härligt!
Idag har vi inte stuckit näsan utanför dörren. Vädret har verkligen inte lockat det minsta. Vi har gjort roliga saker inne istället.
Igår var vi dock ute på förmiddagen och då var det härligt väder. Alexander fick syn på en traktor som grejade på ängen ovanför vårt hus. Han var så faschinerad av denna traktor och av en gubbe som gick och fällde träd med motorsåg bredvid traktorn så vi stod och tittade på dem i nästan en timme!

Ikväll har vi haft besök av Davids syster och hennes lille pojk + Alexanders farmor/farfar. Så kul att träffa min svägerska och lille Ville, det var så längesedan nu. Han hade vuxit så mycket den lille busen och nu kröp han för fullt. Det roliga var att han hade precis samma krypstil som Alexander när han var liten, lite halvkryp/hasande. Jättegulligt.

Nä om jag skulle ta och väcka min stora pojk här bredvid och säga åt honom att lägga sig i sängen istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0