Frisörpremiär

Idag när A faktiskt sov när klockan var fem så kom såklart sopbilen och väckte honom kvart över fem, men han låg kvar i sin säng och grejade till kvart i sex i alla fall. Skönt. Sen var det de vanliga morgonrutinerna. Byta blöja, äta välling och bygga med lego.
Alexander är en riktig hejare på att bygga nu, men jag undrar vem som tycker det är roligast att bygga, han eller hans pappa. När de går upp på morgonen och när man själv kommer upp sen så har de alltid byggt riktiga konstverk.

Idag har Alexander varit hos frisören för första gången i sitt liv. Jag har toppat honom lite en gång innan, men nu behövdes fjunet klippas ordentligt, så då överlät jag det till någon kunnigare.
Alexander satt blixtstilla hela tiden (mutning med napp och snutte) så det gick kanonbra och tog bara 15 minuter. Nu är det som en ny liten kille.
Nu hoppas jag håret växer sig lite tjockare så vi kan klippa någon tuff frisyr nästa gång. Men han är så söt nu så =)



Elin klipper och Alexander tittar storögt in i spegeln





Korthåriga killen

Bilder: Jag (med mobilen, därav kvalitén)

Inget lockande väder ute idag. Efter frisörbesöket gick vi en sväng på stan. Måste hitta regnkläder till A. Men det belv ett snabbt besök. Hittade inget som föll mig i smaken och sen regnade det och blåste om vartannat så vi skyndade hem istället. Får se om vi sticker ut näsan i eftermiddag för att gräva lite i sandlådan men risken är ju att man blåser bort...


Kommentarer
Postat av: faster

vi ska till ullared på lördag. ska vi kolla på regnkläder då till honom? kram

2011-05-25 @ 15:41:13
Postat av: Martina

Han är så fin er lille store kille! :D Fast det visste ni ju förstås redan ;)

2011-05-25 @ 16:42:35
URL: http://maartinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0