Måndag

Ny vecka idag. Har jobbat en sväng på fm som alltid. Sitter nu och väntar på att lilleman ska vakna så vi kan gå ut och leka en sväng innan vi ska iväg till banken. Vi håller på att byta bank så det är lite möte då och då som vi måste gå på.

Igår var det en rikgtigt härlig utedag hos oss. Vi började med en promenad på morgonen med hela familjen. Vi stannade även till i en lekpark en stund så Alexander fick leka av sig. Sen var det hem, mat för A och sen sovning. D åkte iväg på lite speedwayjobb och jag dressade om till bikini och sen ut. Jag grävde, grävde och grävde där sandlådan ska vara. Min mor, far och bror kom så de hjälpte till med att köra skotkärra och fixa i trädgården.

När D kom hem sen så kunde vi ställa ner sjäva ramen till sandlådan i hålet jag grävt och sen var det dags att köra sand. Jag och mamma öste sand i skottkärrorna, David körde och tömde och pappa jämnade till i lådan. Riktigt bra team work! Tack för hjälpen! Så nu är sandlådan färdig och det blev kanon!
Dock har vi en liten lillfis som inte tycker om att bli smutsig så han står gärna utanför lådan och petar lite med spaden. Får han sand på sig så gnölar han och vill att man ska borsta bort. Tror (och hoppas) att detta kommer försvinna snart när vi leker där ute mycket. Har aldrig märkt detta när vi varit i lekparker och grävt, men men, han har sina ideer den där lille busungen.

Nähä om jag skulle gå och väcka den lille för nu har han sovit lääänge. Ja det tar på krafterna att gå upp tidigt! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0