Fullt upp

Oj oj nu har det gått några dagar igen, men vi har haft fullt upp här hemma. Lördags förmiddagen var mamma och pappa här och det gjordes smörgåstårtor i rasande fart. Fem styckern gjorde vi till dopet på söndagen. När tårtorna var klara skyndade jag ner på stan för att möta upp tjejgänget. Vi hade planerat för en heldag tillsammans. Jag hann inte vara med på den inledande promenaden, men som sagt, mötte upp dem på stan där vi gick ut och åt. Sen drog vi vidare till L:s jobb där det fanns ett stort bubbelbad. Där blev vi sittande i fler timmar och snackade strunt. Det var så mysigt. Efter badet fixade vi till oss lite och åkte vidare hem till Lovisa. Där blev det singstar för hela slanten och massa snack igen såklart. En mycket lyckad dag måste jag säga.
Det var oxå det längsta jag varit ifrån Alexander. Saknade honom massor, men han hade det ju såklart toppen hemma med sin pappa. Han fick oxå besök av sin faster med man och av Davids mormor och morfar. Så han blev nog bortskämd så det räckte och belv över.... Han var dock lite kinkig när han skulle lägga sig. Ville inte äta och inte alls sova. Han som brukar slurpa i sig maten direkt och sen somna själv på 5min hade efter 1½h fortfarande inte somnat och nästa inte ätit något. Kan det vara så att plutten blivit lite mammig... Iaf så blev han väldigt ledsen efter 1½h timme och David ringde efter mig, men när jag kom hem hade han precis somnat =) Så jag åkte tillbaka till tjejerna igen. Tur att man bara hade 5min hem!

I söndags var det då dop för Alexander. Han var så duktig hela tiden i kyrkan. Allt gick toppen och nu känns det skönt att det är gjort. Efter kyrkan hade vi lite kalas med våra smörgåstårtor och efter det vanlig tårta. Alexander fick massor av finfina paket som vi öppnade, bla bestick, läragå-vagn, 3dels servis med spöket laban och en med pingu, olika böcker med bla. rim och ramsor, födelsedagståg, en superfin soffa som var målad med nalle puh, en resväska och andra fina saker! Efter kalaset var plutten trött så trött (David och jag oxå). Vi satte på en film hemma och Alexander däckade i Davids famn direkt. Han sov och sov och sov så vid kvart över åttta väckte vi honom för att sätta på pyamas och ge honom lite mat. Han hade då sovit över en mat-tid =) Efter lite mat slocknade han direkt igen i sin säng.

Igår var det så härligt väder ute. Gick en lång lång promenad med Emma och Meya. Vi köpte glass och satt i solen och åt, härligt! På kvällen var det en kille här från securitas och pratade om larm. Vi har ju redan larm på huset, men ska nog byta till deras larm istället. Då kan man larma dörrar och vissa delar av huset om man vill när man är hemma. Skulle ju passa mig perfekt om jag och Alexander är ensamma hemma nån kväll, jag som är så mörkrädd =)

Idag är det städning på schemat, tråkigt men nödvändigt. Har föräldrarträff här hemma på torsdag så då vill man ju att det ska se någolunda fint ut. Imorgon är det babysimm på morgonen och sen åker vi till Jönköping för shopping direkt efter. David har tagit ledigt hela dan så det blir mys mys! Nä dax att ta tag i städningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0