Gårdagen och dagen

Gårdagen var en lugn dag. Alexander och jag gick en sväng på stan för att se om vi hittade något kul att shoppa, men vi kom hem tomhänta. Mötte upp David på mataffären när han slutade och så blev det en storhandling, så nu kan vi laga mat i mängder. Usch vad dyrt det är med mat! Vi åkte förbi GinaT på vägen hem för att kolla på ett par grejer jag funderat på under dan. Det blev en tunika/skjorta och en liten kofta som följde med hem. Båda på rea så 148kr sammanlagt är lagom!
På kvällen var jag på mitt första Tupperware party hos Emma. Det var roligt. Mycket saker man kunde tänka sig

att köpa, men attans vad dyrt det är. Det blev dock en ostkupa och en baby trio. Baby trio se ut såhär:

 

Tre fack att ha välling/ersättning/gröt, (eller vad man nu vill ha)-pulver i. Smidigt att ha med sig när man ska iväg en sväng så slipper man hela stora pulverburken. Färdigdoserat och bara hälla i.

Bild lånad från http://www.tupperware.se

Alexander hade pappamys igårkväll! Härligt!

Idag ska vi ner till BVC och väga plutten igen för att se om han gått ner något pga magen. Ringde till barnmottagningen igår och fick prata med en så DÅLIG sköterska. "Jaha, ja jag kan ju inte något om magen, det är ju BVC:s grej" Jaha, sa jag, men de sa till mig att ringa er om han inte var bättre idag för att kolla så han inte förlorar för mycket vätska osv. Han är ju bara fem månader. "Okej sa tanten, men ge honom lite majsvälling då" Jag undrade då om inte välling är från sex månader?! "Ingen aning sa tanten, det får jag nog kolla. Hmm ja det var det, nä ge honom inte det då, men jag vet inte. Men ring till BVC igen och se om du kan komma dit och väga honom då. Har han gått ner i vikt får du ring tillbaka men inte annars..." Jag ringde till BVC och fick prata med vår sköterska där. Hon är så snäll och go. Hon blev minst sagt arg på tanten jag pratat med men bad mig komma ner till henne idag så vi kan väga honom. Hon trodde dock inte att han gått ner nått utan att det mer var vätskeförlust i så fall... men vi får se vad hon säger idag.

Annars blir det nog fredagsmys ikväll när David kommer hem. En liten promenad i em oxå kanske, om det inte börjar regna för mycket. Det ser inte så lovande ut, grått grått grått...

Ha en bra dag!

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Ja men just det ja, det visste jag ju. Brorsan har ju redan skvallrat! ;)

2010-04-24 @ 10:38:38
URL: http://www.martinaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0