McDonalds och en liten fegis...

Igår mötte jag och Alexander upp Emma, Meya och Leo + Linda och Casper och så gick vi till McDonalds och åt frukost =) Mumsigt värre! Vi satt där och pratade så länge så vi hann även med lite fika innan vi gick hem igen! Tyckte vi var värda det när vi faktiskt gick hela vägen dit och hela vägen hem, hehe.

Alexander och Lucas, kompisar till en början...



...men slutade såhär.

Bilder: Jag


Idag har jag och Alexander varit med Jessica och Lucas på fm. Först gick vi och lämnade Agnes på förskolan och sen gick vi en promenad. Det slutade med att vi kom hem med massa fika som vi stannat och köpt. Det är inte bra att vara mammaledig, blir bara massa onyttigt ätande hela tiden. Jag som gick ner mina graviditetskilon ganska snabbt vågar nu inte ställa mig på vågen =S Skärpning Helena!
När vi skulle fika la vi våra pojkar på en filt på golvet. De hade det hur mysigt som helst i början och låg och tittade på varandra och höll lite i handen, så söta. Sen började Lucas prata och jollra lite, sen lite högre och sen ett jättehögt ljud som fegisen Alexander inte alls uppskattade. Han blev superledsen och tittade förskräckt på Lucas. Sen räckte det med att Lucas bara sa ett litet pip så började Alexander gråta. Lille plutten fick sitta hos mig istället, då var han nöjd. Men han satt och tittade misstänksamt på Lucas hela tiden. Han brukar inte vara känslig för ljud men jag vet inte vad det var, han har varit lite gnällig hela eftermiddagen, så vi fick gå och lägga honom redan vid sju. Då slocknade han direkt.

David satte upp hoppgungan idag oxå. Vi hade inte någon bra dörrkarm att fästa den i så han satte en krok i taket. Det blev jättebra och Alexander testade den en liten stund innan maten. Han är ju fortfarande lite kort för den men han gillar den jättemycket.

Imorgon blir det föräldrarträff igen, kul!


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag som just tänkte säga att jisses vad du är ute och går hela tiden. Fast då kanske den där fika väger upp det så det blir plus minus noll, haha! ;)

2010-04-29 @ 07:43:22
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: Evelina

Vad söta de är :-)

Haha jag äter nyttigare än aldrig förr men så har jag några kilon kvar tills ursprungsvikten också!



Kram

2010-04-29 @ 19:23:41
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0