Skärtorsdagen

Ja nu har det gått några dagar med grötätandet. Inga större framsteg, det är inte poppis med gröt. Helst spottar han ut den rakt i ansiktet på mig =) Men vi testar vidare. Idag svalde han nog lite iaf, så det var bra!



Bild: Jag

Mmm vad gott med gröt... not.

I tisdags hände det inte så mycket här hemma hos oss. Vi tog en liten promenad i solen och sen städade jag lite här hemma. Alexander tycker om när man dammsuger, han somnar som en stock till brummandet.

Igår tyckte jag att plutten var tillräckligt pigg för att gå på babysimmet. Det var bara fyra av nio bebisar där så många är sjuka nu. Igår var det dax för premiärdyket för Alexander. Jag var jättenervös men det gick hur bra som helst!! Han tyckte det var riktigt kul å satte inte i halsen eller nått. 2 dyk fick det bli sen var han så trött. Vi hann ju även med att sjunga lite som vi brukar å göra lite annat skoj.

Efter badet åkte vi direkt till BVC där det var föräldrarträff. Igår handlade den om mat till de små. Snart är det dax att börja med pureér av olika slag, spännande. Undra om det går bättre än med gröten =). Efter den träffen följde vi alla med Astrid och hennes mamma hem. Tyvärr var det två stycken som var sjuka och inte kunde vara med, men sex mammor med barn var vi iaf. Vi åt gott å pratade massor BEBISSNACK, såklart. Nästa träff är om två veckor och då ska vi vara hemma hos oss. Vi har så himla roligt tillsammans i vår grupp, hyfsat jämngamla och alla är riktigt trevliga.



Bild: Jag

Alla bebisar som var med på träffen. Alex, Alexander, Astrid, Leo, Malte och Ellory (vet inte hur hon stavar...). Saknas gör Theo och Olle. Alexander sov under korttagningen =)


När vi kom hem från Astrid var Alexander helt slut. Då hade vi haft fullt upp sen jag väckte honom på morgonen och nån riktig sömn hade han inte fått för han kom inte riktigt till ro hos Astrid, mycket liv å rörelse, så han åt lite mat och sen somnade han som en stock i min famn. Jag la honom i vår säng och sen sov han i drygt 2h. Själv åkte jag på ännu en träff, men denna gången var det med mina tjejer, mycket myckte roligt som alltid!

Dagen har än så länge innehållit en långpromenad i det till en början soliga vädret. Alexander har dock börjat med nått nytt nu. Han sover bara ca 40 min, sen låg han vaken och tittade och lekte med sina barbapappafigurer. Han som brukar sova så bra i vagnen. Just nu sitter han i sin babysitter och sover, får se om jag hinner slänga ihop lite mat till mig innan han vaknar. Nej, det hann jag inte...


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Så han gillar inte gröt, Elion älskar det! Vilken gröt har du? Vi började med sempers milda havregröt och den blev storfavorit direkt! Nu har vi bytt till sempers banangröt men den är inte alls lika god.

Pyjamasen är från karlssons!



Kram

2010-04-02 @ 13:24:20
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0