Alexander - snart nio månader

Tiden går så fort. Veckorna bara rusar fram och man har svårt att hänga med. Det är så mycket som händer i utvecklingen med Alexander så det är lätt att blanda ihop när han gjorde si eller så. Jag har en bok "Mitt första år" som jag försöker skriva ner lite framsteg och händelser i Alexanders liv, men det är långt ifrån allt som händer som man skriver ner. Jag försöker skriva en del här i bloggen ockås, för att minnas, men som sagt, det händer ju så mycket, varje dag. Små saker som för mig och David är helt fantasktiska, men för en utomstående kanske inte alls tycker är något speciellt eller någonting alls. Skulle jag skriva om alla saker som händer och jag tycker är fantastiska skulle jag inte ha något annat att göra på dagarna än att sitta här och skriva =)

Varje dag med Alexander är en fantastisk dag och det spelar ingen roll hur dåligt humör man kan vara på, han får en alltid att le. Vi lär oss varje dag av honom och jag tror han har lärt oss mer än vad vi har lärt honom.

Om drygt en vecka är han redan nio månader vårt lilla bustroll. Detta är Alexander just nu:

* Har precis lärt sig krypa på sitt egna lilla söta sätt. Ena benet infällt under kroppen så man lätt och smidigt kan sätta sig på rumpan igen.

* Ska försöka ställa sig upp mot allting - hela tiden, vilket inte alltid funkar. Många bulor och tårar och en mamma som helst skulle vilja sätta på sin son skyddsdräkt och hjälm...

* Älskar att klänga på sin mamma och pappa. Vill att de ska hålla honom i händerna så han kan stå, hoppa, gå.

* Är en liten busunge på kvällarna när vi lägger honom. Blixtsnabbt ställer han sigg upp i sängen och gråter efter oss. Borta är somna själv, nu får vi sitta inne hos honom och buffa rumpa istället.

* Vill ha uppmärksamhet till tusen. Speciellt när vi har gäster eller är bortbjudna. Sitter vi vid bordet börjar han låtsatsskratta HAHAHAHA, och då kan man inte låta bli utan alla brister ut i skratt åt honom och han blir helnöjd, nu får han den uppmärksamhet han vill ha. Är så impad av att en liten kan göra sig till så...

* Har blivit mer petig med maten. Från att ha ätit nästan allt väljera han mer med omsorg nu. Är det något han inte gillar sprutar han gärna ner den som matar + hela köket. Spruta mat med munnen är ju bara SÅ kul!

* Rynka på näsan och fnysa är något nytt - och så sött!

* När vi säger AJAJ tittar han på oss och skrattar... busunge!

* Han är SÅ busig och han har verkligen glimten i ögat. Full fart hela tiden. Börjar sprattla med benen och göra små ljud med munnen innan han har slagit upp ögonen efter sovstunderna. Han är aldrig still!

* Mysa är inte hans favoritgrej. Händer mycket sällan att han vill gosa intill sig så man får ta vara på de små kort stunderna. Vällingstunden är dock vår mysstund när han ligger i famnen. Ibland när han somnar i famnen vill man inte lägga ner honom för då är det mys för mig!

* Bollar är hans favoritleksak just nu. Kasta, sparka, jaga.

Ååå det är så mycket mer, hade kunnat sitta här och skriva tills i morgon men det får räcka just nu.

Bild: Jag

Älskade lilla Alexander, mamma och pappa älskar dig så!


Kommentarer
Postat av: Martina

Blir glad i hjärtat när jag läser detta! Ser fram emot att träffa bustrollet nån dag.

2010-08-13 @ 13:32:18
URL: http://maartinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0