Jobba

Angående detta inlägg så var det ett samtal som gällde jobb. Jag hade en tanke om att vara hemma till januari ungefär och sen skulle David vara hemma med Alexander i ca ett halvår. Men nu är det ju så att jag har inte något jobb att gå tillbaka till, så jag har kollat runt lite på jobb men inte hittat något speciellt av intresse.

I torsdags ringde svärmor (som också är förskollärare) och sa att hennes rektor hade ett jobb på en förskola som började 1 sep. Ville jag ha det så fick jag det. Jag skulle bestämma mig till nästa dag. Oj oj oj vilken ångest jag hade =) Man vet ju inte om det kommer att komma ut några jobb till januari då jag vill börja jobba, så har man råd att tacka nej till ett sådant erbjudande... Jag och David diskuterade fram och tillbaka. Jobbet var dock en halvtid, så i så fall skulle David och jag dela på att vara hemma med Alexander.

Efter mycket tänkande bestämde jag mig för att tacka ja till jobbet. Mitt krav var dock att jag skulle få jobba 2 heldagar och en halvdag, inte lite varje dag. Detta för att det skulle gå ihop sig med Davids jobb.
Igår ringde rektorn och sa att de skulle fixa schemat så att det passar mig.

Så nu är det bestämt. Den 1 september börjar jag jobba... Det känns konstigt men samtidigt så blir det bra dethär. Det blir en mjukstart för mig med att jobba halvtid + att David är superglad och tycker det ska bli SÅ KUL att vara hemma med Alexander. Han har ju lika mycket rätt som jag att vara hemma. Nu får vi vara hemma lika mycket var så det blir toppen. Hade det varit en heltidstjänst jag blivit erbjuden hade jag tackat nej, det hade jag inte klarat, inte än =)

Nu får vi se hur länge vi ska ha det såhär. Vi ska testa fram till jul först, sen får vi se. Vi vill inte att Alexander ska börja på förskola förrän augusti, men ja det är ju tyvärr ekonomin som får bestämma det. Annars hade jag velat vara hemmamamma för alltid, haha ;-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh vad spännande, hoppas att du trivs och att ni känner att det funkar!



Nä han får somna med oss i sängen efter vällingen. Jag pallade inte med det där att han ligger och skriker sig till sömns :-(. Men det är ju bara mysigt såhär, och ingen mår dåligt av det så ja.. så får det va helt enkelt !



Kramar

2010-08-24 @ 21:21:08
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Martina

Men vad roligt!! GRATTIS till nya jobbet! :D Tänk den som blev uppringd och "headhuntad" så! ;)

2010-08-24 @ 22:13:09
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: Therese - Colins mamma

Grattis - vad kul :) Fin blogg, och en söt liten kille har du med!

2010-08-25 @ 14:06:15
URL: http://hostherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0