Lekparken

Härligt väder det är ute idag, sol och varmt. På förmiddagen gick jag och Alexander till lekparken för att leka lite. Tyvärr är det så blött på marken trots att solen är framme, så det blev inget lekande i sanden men en sväng i gungan och på gunghästen. A tycker det är sådär kul att gunga, inte att han gråter, men han storskrattar inte heller. Gunghästen var dock mycket roligare och han sjöng för full hals när vi gungade =).

Efter lekparken tog vi en promenad i det härliga vädret. Alexander tycker det är riktigt kul att åka vagn. Han tittar på varje sak som vi går förbi och lyssnar efter alla ljud. Bilar är riktigt kul och idag fick vi stanna en stund och titta på en gubbe som klippte sin häck med en såg, det var kul, wow, wow, wow sa Alexander.

Jag har gjort lite barnmat idag också, skönt att fylla upp frysen. Han äter min mat bättre än burkmaten, speciellt nu när han har börjat trilskas med maten. Har dock kommit på två burkmat som funkar och det är fullkornslasange och spaggeti & köttfärsås, men det kan han ju inte äta varje dag...

Idag fyller vår lille prins 9 månader. Han börjar bli så stor nu... Snart springer han väl omkring här hemma. Jag gick när jag var nio månader men Alexander dröjer nog lite till iaf, men till han fyller ett år tror jag att han kommer att gå. Men det är ingen brådska, han går när han känner att han kan det, den dagen den kommer. Jag hoppas bara man är med när han tar sina första steg, precis som vi var med, både David och jag, när han tog sina första krypsteg.

Nu ska jag ge mig ut på nätet och leta efter överdragsbyxor eller regnbyxor så Alexander kan vara ute och busa i trädgården och lekparken utan att bli genomblöt. Någon som har tips på vart man kan hitta??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0