Helgen

Så är det söndag kväll å helgen har redan sprungit förbi. Vad har vi gjort då?! I lördags hade vi ställt klockan på sju, men vi har ju en livs levande väckarklocka hos oss som ringde vid halv sju =). Vid 8 hämtade vi upp svärmor/farmor och drog vidare mot Göteborg. Där hämtade vi upp svägerskan/faster och sen åkte vi ner till stan. Vi hann med en tripp till Blåvittshoppen och handlade världens sötaste body till Alexander.


Bild från http://shop.ifkgoteborg.se

Sen åkte vi till femmanhuset å kollade runt lite där. Det blev 2 bodysar och ett par strumpor till A och en klänning å ett par byxor till mig (efter mycket tjat från D) och David fick ett par T-shirtar från sin favvo affär T12. Alla nöjda å glada =) Letade efter ett par converse till mig oxå men den sorten jag ville ha fanns inte i min storlek nån stans... Alexander skötte sig så bra när vi var å handlade. Han sov en sväng å sen ville han sitta upp å titta på allt som hände runt omkring, fick bulla upp honom lite så satta han där å kikade.

Efter shoppingen åkte vi ut till Kungälv och träffade D:s släkt, trevligt. Vissa av dem har vi inte träffat på VÄLDIGT länge, men nu är det gjort å det känndes bra. De tyckte det var så roligt att träffa Alexander (såklart, vem gör inte det ;-)). Sen var Alexander helt slut så vi begav oss hem. Gissa om det var en trötting som somnade direkt när bilen startade å sov som en stock hela vägen hem. Mycket intryck å ljud å människor under hela dan.

Söndagen började med att Alexander vaknade vid 02:04 å var pigg... men efter lite mat å nån timmes "ligga å stoppa i nappen var 3:e minut" så somnade han till igen men vid 06:00 var det absolut färdigsovet. David var snäll å tog med honom upp så jag fick sova lite på morgonen iaf, skönt!
Sen var det dax att gå på dop, kompisen Lucas skulle döpas. Alexander skötte sig så bra i kyrkan, fastän det höll på i nästan 1½h så gnällde han bara lite lite en gång. Han passade även på att ta en liten powernap i Davids famn. Efter kyrkan var det smörgåstårta och tårta hemma hos Lucas, mums!



Bild: Jag

Såhär snygg var Alexander idag på dopet. Han invigde även sina nya converse-skor som David köpt till honom.


Efter två dagar med mycket folk å stimm + att han är ganska förkyld fortfarande, var plutten helt förbi när vi kom hem från Lucas. Han som bara somnar i famnen när han får ligga ner och man buffar honom i rumpan somnade i min famn när jag gick omkring i huset å sjöng lite för honom, så mysigt.



Bild: David

Såhär sov han gärna när han var mindre, men nuförtiden så vill han inte det, så gissa om jag passade på att mysa med honom idag! Ta kort, ta kort förmanade jag David. Man måste passa på att föreviga dessa stunder =)

Inte vet jag varför texten blev centrerad, får inte alls till det idag, men men den som orkat läsa ända hit kanske inte bryr sig?! Detta var iaf vår helg. Nu ligger plutten å sover i sin säng sen ett par timmar tillbaka och jag ska verkligen göra detsamma. Man vet inte hur länge man får sova inatt...


Kommentarer
Postat av: faster

gillar verkligen att du har börkat blogg igen, så man får vara med på era äventyr med världens sötaste pojk:) puss på er mina godingar.. snart ses vi igen.. jippie.

2010-03-29 @ 07:22:11
Postat av: Helena

Emmeli: Ja det är lite kul faktiskt. Ska bli kul att följa din lille skrutt sen oxå =)

2010-04-01 @ 14:38:53
URL: http://hemmyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0