Sammanfattning av helgen

Helgen som gått har varit riktigt rolig, men samtidigt lite jobbig... I lördags åkte David och jag till Strängnäs på bröllop. Underbart fint brudpar som strålade av kärlek. Bruden var riktigt nervös och stod och fnissade där framme =). De hade skrivit egna löften till varandra och det var så fint! Tyvärr så öste regnet ner och åskad dånade. Som tur var hade de flyttat vigseln från bryggan nere vid vattnet till ett partytält vid festlokalen. Det var så fint fixat därinne så det känndes verkligen inte som ett tält.
Festen var rolig och vi fick (tack och lov) sitta bredvid de enda vi kände, förutom brudparet då såklart. Många skratt och god mat bjöd kvällen på. När dansen drog igång frammåt kvällen stannade vi någon timme till men sen tackade vi för oss och begav oss mot hotellet. Det märks att man är småbarnsförälder nu =) Vi hade ju varit uppe sen halv sex.

Att lämna Alexander hemma var verkligen inte det lättaste. När vi satte oss i bilen för att åka iväg sa vi båda två att "nä vi går in igen å stannar hemma" haha!. På vägen upp så vände jag mig om flera gånger för att se vad Alexander gjorde, han var ju så tyst... Ja man vänjer sig snabbt till att vara tre i familjen! Jag saknade Alexander enormt mycket hela helgen men han hade det ju så bra med sin farmor och farfar. Bortskämd till tusen kan jag tänka mig att han blev.

Det hade gått jättebra för dem med honom. Han är ju faktiskt ganska "enkel" eller vad man ska säga. Tykänns inte något ÄN och är glad bara någon leker med honom. Enda gången han hade varit riktigt ledsen var när han skulle lägga sig, så farmor fick söva honom i famnen istället för att han somnade själv som han brukar. Men sen hade han sovit så gott.

När vi kom hem möttes vi av en liten glad skrutt i dörren. Ni kan inte tänka er hur gott det var att ha honom i famnen igen och pussa på honom!! Sen var det familjemys hela kvällen.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh vad jag kan leva mig in i hur ni saknade honom :-) Vi har inte haft barnvakt på det viset än men det beror nog på att vi inte har nån familj här. Det hade ju varit mysigt att åka till jönköping och gå på bio eller nåt hihi...



Kram!

2010-05-31 @ 19:45:21
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0