Stackars liten...

Nu är han verkligen sjuk vår lille kille. Han som oftast är pigg och glad och inte skriker om det inte är något speciellt har varit så hängig idag. Han har varit jätteledsen mest hela dagen och det spelar ingen roll vad man gör. Ligga på golvet, sitta i knät, mysa, vara själv - nä inget är bra.

Var på sjukhuset en sväng med honom för när jag ringde till BVC för att ställa in vårt besök där så hörde hon hur han hostade och tyckte vi skulle kolla upp det. Han fick lite ventoline utskrivet så nu hoppas jag att det ska hjälpa. Sen stack dom honom i hans lilla lilla finger oxå, usch vad han grät. Så skulle de samla massa blod så sköterskan tryckte och klämde för att få ut de små dropparna. Alexander uppskattade inte detta och skrek så han blev alldeles genomblöt, min lille älskling.

Nu ikväll var han helt förstörd och bara grät. Han som alltid somnar i sin säng själv var helt hysterisk när jag la honom. Jag fick ta upp honom och söva honom i famnen. Nu sover han gott i sin säng, har dock vaknat en gång och gråtit massor, men somnade snabbt om efter lite närhet från mig. Hoppas han får sova gott inatt så han sover bort alla dumma baciller som finns i hans lilla kropp...



Bild: Jag


Kommentarer
Postat av: Evelina

Men usch och fy... Jag blir t om ledsen när jag läser om att han är sjuk, det är HEMSKT när de små har ont och inte förstår varför!



Jag ska absolut byta bvcsköterska. Ska bara våga ta tag i det haha! Han var 72 lånk och vägde 7840 :-)



Kramar

2010-05-05 @ 12:44:25
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Martina

Stackars liten! :( Skickar en liten krya-på-dig kram från Borås till honom! :)

2010-05-05 @ 23:24:51
URL: http://www.martinaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0