Busunge

Idag har förkylningen varit bättre hos den lille i familjen. Näsan rinner inte lika mycket och febern har hållit sig borta ända tills kvällen då den kommit tillbaka lite. Så det går åt rätt håll, det är skönt.

Idag har vi även vågat oss utanför dörren då vi var och röstade. Tyvärr blev det ingen promenad då himlen öppnade sig precis när vi skulle gå, så det fick bli bilen. Röstat har vi i alla fall gjort, vilket jag hoppas att alla har gjort!

Det blir mycket bus hemma nu när vi inte kommit iväg och träffat andra. Roligast är att leka med saker som INTE är leksaker tycker Alexander. Som att dra ut allt papper från pappersrullen och sen smaka lite på hållaren...



Bild: Jag

Det har varit lite kallt och "röset" idag så vi har eldat i både i öppna spisen och i kaminen. Alexander tyckte det var jättespännande och lite läskigt. Först satt han länge länge i Davids knä och tittade på elden. Vi sa flera gånger att "där är elden" och när vi frågade honom var elden var så pekade han på brasan, sötunge =)



Pappa titta, där är elden

Bild: Jag


Det var spännande att krypa fram till elden och sitta och titta på den. När det rasade lite bland veden blev han dock lite rädd och kröp snabbt upp i famnen på mig =) Men det gör inget om han är lite rädd för elden, för vi vill inte att han ska krypa fram och bränna sig. Men vi har superkoll på honom när vi tänder i brasorna, för de är snabba de små när de vill någonstans. Så ja, koll det måste man ha hela tiden, rädd eller inte för elden för plötsligt övervinner nyfikenheten.



Bild: Jag


Kommentarer
Postat av: Martina

Gick inte kommentera på napp-inlägget så jag gör det här då.



Hehe, en dag kanske jag kommer förstå en fascination för nappar, men idag hajjar jag inte riktigt... ;)

2010-09-20 @ 10:18:37
URL: http://www.martinaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0