En vanlig lördag

Känner att ännu en förkylning är på intåg, detta ogillas mycket. Lillskrutten är fortfarande dundersnuvig. NÄR ska detta gå över. Testade att han skulle sova utan nässpray inatt, skulle vi inte ha gjort. Vid halv tre gick jag och la mig efter att ha vyssat, klappat och myst med lillen - och inte att förglömma - gett honom nässpray. Jaja, det är ju bara en vanlig förkylning, får vara tacksamma att det inte är något annat. Vet ju att det kommer gå över nån gång i alla fall.
Kan säga att jag är lite småseg idag, gubben likaså. Tror han har somnat här i soffan bredvid mig, låter så på andningen. Det är en riktig innersittardag idag, innersittadag framför tv:n och glo på skidor. Det är vad vår lördag består av.
Ikväll eller i morgon ska julen flytta ut också. Kommer sakna granen och det ljus som den sprider i huset. Kommer inte sakna barren, haha.


Kommentarer
Postat av: Ida Strömberg fd Hermansson

Hej Helena

Det är bla jag som har hittat tillbaka till din blogg. Kul att du har börjat igen själv har jag slutat för ett tag sen :) Roligt att läsa om din familj. Kram

2011-01-09 @ 18:22:30
Postat av: Helena å Xander

Åh Ida, vad kul att du läser. Allt bra med dig? Kram

2011-01-10 @ 16:14:19
URL: http://hemmyh.blogg.se/
Postat av: Ida

Jo det är bra. Jobbet rullar på och jag trivs bra där. Men jobbar bara till sommaren sen blir jag mammaledig ett tag. Är i fjärde månaden nu så vi väntar spänt här hemma :)

2011-01-11 @ 16:45:14
Postat av: Helena å Xander

Nämen Ida, åhh så kul!! Stort Grattis! Vad härligt. Hur mår du då? Å när är du beräknad? Nu får du börja blogga så man kan följa dig och bebisen =)

2011-01-13 @ 19:58:38
URL: http://hemmyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0