Ny säng del 2

Så nu har vi testat den "nya" sängen vid två sovtillfällen idag. Första tillfället var efter lunchen. Det gick hur bra som helst. Han tycket bara att jag skulle "stänga" sängen, som han sa, så jag tog ett täcke och la lite i kanten och sa att jag hade stängt nu. Han godtog detta och somnade direkt. Efter ca 1½h hörde jag att han var vaken så jag gick in, då låg han och grjade lite i sängen. Så fort jag kom in gick han upp och var så glad att han kunde gå upp själv.

Ikväll var det inte på långa vägar lika smidigt. Vi sa godnatt som vanligt och jag gick ut ur rummet. Efter ca 10 min hörde vi små tassande steg i huset. Jag gick och sa till honom att han skulle gå och lägga sig så det gjorde han, men sen snabbt upp igen. Ja om vi säger såhär, det brukar ta ca 5 min för honom att somna och då somnar han alltid själv. Idag tog det väl drygt 1h för honom att somna och då satt jag inne hos honom mycket av tiden.
När sidan på sängen försvann var det nog en liten trygghet för honom som försvann + att det är lite spännande att se vad som händer om man går upp.
Jaja, vi får testa detta några dagar nu för att se om det funkar eller inte. Gör det inte det så sätter vi bara tillbaka sidan på sängen och så väntar vi ett tag, då är han inte redo än.

Efter flera sena kvällar och lika många tidiga morgnar (heter det så?) så ska jag gå och lägga mig tidigt ikväll. I morgon hoppas jag på lite finare väder så vi slipper dra på regnkläderna.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Aha, så det var borttagning av sidan. Det kommer nog gå bättre och bättre för honom att somna, nu är det ju som sagt väldigt spännande, nytt och ovant!



Jag har faktiskt inte varit i någon annan av butikerna men måste ju kika in hos er! Men visst finns inte Rut m.fl och de andra roligare märkena där? Eller har jag bara hittat på nu?



Kram!

2011-07-17 @ 21:41:21
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Är det det man har att vänta sen när man flyttar över till riktig säng?? Jag säger då det..

2011-07-17 @ 22:14:27
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0