Ledighet

Vilken härlig ledighet vi har haft här hemma än så länge. I morgon har vi ännu en dag tillsammans och den gissar jag kommer bli toppen den med.

Lite av vad vi har hunnit med än så länge är att träffa föräldrargruppen. Vi träffades i en lekpark så alla barnen fick springa av sig lite. Sen hade vi med oss lite picknick och hade det mysigt. Tycker vi har en himla bra föräldrargrupp med massor av trevliga människor.



I onsdags firade vi min storebror som tog examen (förlåt Anders med jag vet inte vad det heter din utbildning). Vi var i Jönköping och tittade på hans avslutning. Sen var vi hos syster med familj och firade honom. Vi åt god mat och hade det trevligt. Det var jag, Alexander, mamma, pappa, syster med hela sin familj och bror min förståss.

David var i Eksjö på sjukhuset för att kolla upp sitt knä, så han kunde tyvärr inte följa med. Nu fick han dock äntligen veta vad det var för fel. Menisken var sönder då det blir operation. När viste de inte, men förmodligen frammåt hösten.



Muta med russin för att sitta still under avslutningen i kyrkan



Min fina bror!





Kusinerna leker

I fredags hade vi en heldag i Växjö. Vi åkte till shoppingcentret grand samarkand. Riktigt trevligt tycker jag. Dit kommer vi absolut åka fler gånger. Stort utbud av affärer och litet olika matställen.
Någon storshopping blev det inte men lite smått och gott fick vi med oss hem. Jag köpte en klänning på gina tricot, David köpte ett par pumaskor på stadium och till Alexander fyndadade vi 6 par t-shirts och ett par mjukis shorts på Cubus. För alla sju plaggen betalade vi 343kr och det tycker jag var billigt.



 

Dagens shopping till Alexander. Självklart följde det med en traktor med kärra ("takto me ärra") också

På hemvägen åkte vi förbi Kosta outlet. Där hittade vi äntligen regnkläder till Alexander. Annars var det väldigt dåligt med grejer där nu. Inte något som föll varken mig eller David i smaken. Men så är det ju där, ibland hittar man massor, ibland ingenting. Men vi hade en rolig dag i alla fall!

Igår fyllde jag år så jag blev uppvaktade här hemma med paket. Jag fick ett jättefint halsband och en superfin klänning med en kofta till. Tack snälla David och Alexander för det fina. Nu har de löst mitt klänningsproblem till sommarens bröllop!

  

Halsbandet är gjort av Linnea och ni kan hitta hennes blogg här.
Bilden på klänningen och koftan/boleron hittade jag endast på googles bildsök men de är av märket Vero Moda. Koftan jag fick var i samma puderrosa som klänningen och den gjorde verkligen hela outfiten!

Vi spenderade resten av dagen ute i Davids föräldrars sommarstuga. Där var även Davids moster med man. Kul att träffa dem. Vi solade, åt riktigt god mat och var nere och badade två gånger. Jag som är sån badkruka gick bara i till magen =) men David badade för fullt.
Det var första gången för Alexander nere vid sjön i år så det var ju förståss lite spännande. Vi satt och grävde i sanden och han doppade tårna. När vi skulle gå hem och jag gick och sköljde av mig all sand, så gick han i vattnet och sen ville han inte gå upp!
Så i sommar blir det många besök på stranden gissar jag!
Dock får jag tänka på att smörja in mig själv också, inte bara Alexander. Jag är röd som en kräfta idag, men jag har bara mig själv att skylla. Får hålla mig i skuggan idag =)









Bus med pappa är det bästa!

Alla bilder: Jag

Om en stund ska vi träffa upp mina tjejkompisar med familjer i en lekpark så ska vi grilla och förhoppningsvis ha en riktigt mysig eftermiddag i det underbara vädret!


Kommentarer
Postat av: Malin-mamma till sam och tim

Hej löste att din son får airomir och pulmicort . Vi har en nebunette m airomir till vår nio mån som alltid blir slemmig och kräks upp mat o sp i samband m förkylning. Vad ör pulm bra för? O hur vet man om de har astma? Vår lille blir alltid slemmig vid för kyl men det behöver väl ej betyda astma?



Tips pp bra saker att äta som de ej kräks upp m slem? Som inte innehåller bitar ;)

2011-06-05 @ 14:32:48
URL: http://Malinsmix.se
Postat av: Lilla H

Vad trevligt med en mysig föräldrargrupp jag har träffat många fina vänner där!

2011-06-10 @ 13:53:05
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0