Ute från morgon till kväll

Oj oj vad jag kommer sova gott inatt (hoppas jag). Friska luften gör en trött, ja värmen - den kvava värmen, tar på krafterna. Men oj vad kul vi haft det idag.
Förmiddagen spenderades i en lekpark med en god vän och hennes son. Vi hade så trevligt och barnen lekte så bra så vi glömde nästan av tiden. Plötsligt var det lunchdags och den intogs på stans nyöppnade lilla hak. De hade både lite smörgåsar, fika, lättluncher och glass i stora lass.
Vi njöt av att sitta ute och äta och killarna mumsade i sig lite de också trots lite trug i början. Men åt den ena en tugga så tog den andra en också, och så höll de på sötnosarna.
Vi avslutade med varsin glass, så gott! Dock kan jag konstatera att Alexander inte är så förtjust i någon annan glass än mjukglass eller vaniljglass. Jag åt choklad och jordgubbsglass idag och det gick inte hem hos herrn. Men glad för det är jag då han hellre väljer äpple än sötsaker! Får dock se hur länge det håller i sig, haha.

Efter lunchen for vi hem var och en till sitt och det tog inte många minuter innan Alexander sov. Under tiden fixade jag lite med jobbet och passade på att sträcka ut mina ben i soffan lite =)

Så fort lilleman vaknade gick vi ut i trädgården och där var vi till tiden var över läggdags (ja förutom middagsmålet som intogs inne). Det var en liten kille som absolut inte ville gå och lägga sig. När vi var inne och bytte en blöja vid halv åtta, som för övrigt är hans läggtid, så frågade jag om han skulle ha sin napp och snutte som han älskar över allt annat och gärna använda dygnet runt om han fick. NEJ NEJ UT ropade han förtivlat då, åka, åka ut!
Ja det blev till att gå ut en sväng till, åka till rutchkana och köra lite med gräsklipparen, busa lite med pappa och gräva i sandlådan. Sen kunde även Alexander känna att det var dags att gå in. När jag tog upp honom så sa han, "bab, buffe, ova" (napp, snutte, sova). Ja nästan en timme försenat smög han i säng och somnade ögonblickligen. Men som sagt, en heldag ute tar på krafterna, både på stora och små.

Själv ska jag krypa ner i sängen nu och hoppas gubben min snart kommer hem. Vi satt och slappade lite i soffan när telefonen ringde och han fick rusa iväg. Vattenläcka någonstans = vet inte när han kommer hem i natt....

Sov Gott!


Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Det låter onekligen som du fick sova gott den natten hihihi

2011-06-11 @ 10:07:33
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0