Magsjukan är på besök

Ja som sagt, magsjukan är på besök hemma hos oss. Igår var det stackars Alexander som kräktes för fullt. Stackars liten. Det gör så ont i en själv när man ser hur otäckt han tycker att det är att kräkas. Usch. Men efter några timmars kräkande och lite blöjbyten så avtog det som tur var. När han skulle sova så hade han inte kräkts på nån timme och fått behålla några droppar vätskeersättning också.

Idag har han varit pigg bortsett från magen som inte är som det ska om man säger så. Men han dricker massor av blåbärssoppa och vatten men vill inte äta något. Jag testade att göra en morotssoppa som ska vara bra för dåliga magar men han klöktes jättemycket av den. Inte poppis alltså =)

Jo sen har David stackarn fått skiten idag istället. Han började morgonen med att kräkas. Inte kul. Så det blir sängliggande för hans del idag (bortsett från springet till toa).

Ja jag hoppas att jag slipper den här hemska sjukan. Det är det värsta jag vet. Jag tycker faktiskt att jag har haft mitt kräkande för en hel livstid då jag kräktes precis varje dag under min graviditet.

Rolig läsning det här blev.

Hoppas Du har en roligare söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0