Mata fåglar

Idag har vi haft en riktigt mysig förmiddag. När vi kikade ut på morgonen var det soligt och härligt väder. Blåsten hade inte kommit hit än så vi skyndade oss ut. Vi for ner till ett ställe här i stan där det finns en stor damm och lite små "vattenfall" med mera.
Vi hade packat med oss lite picknick och lite gammalt bröd till att mata fåglar med.
Alexander var helt faschinerad av vattnet som forsade fram. Där stod vi och tittade länge länge.


 


Efter ett tag fick jag med honom bort och vi hittade en liten brygga som vi gick ut på. Där började vi kasta bröd för att locka till oss lite änder. Till slut kom det två stycken. Lite snålt tycker jag men Alexander var helnöjd. Kastade bröd som bara den. "Pippi pippi titta" sa han om och om igen.



När brödet var slut satte vi oss på en bänk i solen och åt lite fika. Mums. Riktigt mysig förmiddag!



Sen kom blåsten och vi skyndade oss hem. Alexander är så förkyld så någon blåst vill vi inte vara ute i.



När vi gick därifrån frågade jag Alexander "Var är vattnet?" Då slår han ut med sina armar, borta. Sötnos.

Bilder: Jag

Nu sover lilleman gott i sin säng och jag ska börja röja här hemma lite. Idag står det storstädning på schemat!

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Haha, så sa jag när jag var liten med. Höll något bakom ryggen och sa "borta!". Fast det kanske alla barn gör, vad vet jag... :P

2011-03-31 @ 22:20:19
URL: http://maartinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0