Sprutfeber

Igår kväll var vi bortbjudna till ett par kompisar som bor i närheten. De har en pojk som är lika gammal som Alexander så det är kul. Vi hade jättemysigt och åt gott. Killarna grillade trots regnet och frammåt kvällen var det mumsig äppelpaj. Vid tolvtiden rullade vi hemmåt. Välbehövligt med en liten promenad för att gå ner all mat =)

Alexander vaknade dock när vi lyfte över honom från resesängen till vagnen när vi skulle gå hem. Vi hoppades att han skulle somna om, men icke. När vi kom hem var han en piggelin.
Vi försökte med det mesta, att han fick ligga själv i sängen och somna som han alltid gör annars, men det gick inte. Vi satt bredvid i rummet, men det var ju för kul då, han bara pratade... David tog in honom till vår säng men det gick inte heller. Men sen kom febern. När jag tog honom för att lägga honom i hans säng igen var han kokandes het. Inte konstigt att han inte kunde somna.
Efter lite alvedon, en flaska välling och lite mys i soffan så somnade han till slut gott i min famn. Så vid kvart i tre inatt kröp jag till sist ner i min säng och hoppades verkligen att Alexander skulle sova längre än till fem... Och det gjorde han. Han sov ända till åtta idag. MEN dagens konstaterande är att jag ändå hellre går upp vid fem och att Alexander sover hela natten, än att vara uppe till tre för att få sova till åtta....

Alexander vaknade dock feberfri idag, så skönt. Det måste vara sprutfebern som spökade inatt. Det skulle ta mellan 1-2 veckor innan det kunde komma lite feber, och det stämmer bra. Skönt att det gick över så fort.

Dagen har varit bra och lugn idag. Vi var nere på stan hela förmiddagen. David handlade 2 par trekvartsbyxor och Alexander fick sig en bok och ett par shorts, ett linne och en t-shirt från H&M. Tyvärr var shortsen ganska stora så jag får se om jag ska lämna tillbaka dem. Finns tyvärr inte i mindre storlek så jag ska fundera på det. Ska testa det i morgon igen och se =)
Efter shoppingen på stan lunchade vi med Davids föräldrar på chili thai. Gott! Är fortfarande mätt efter det.

I eftermiddag har det varit bal här i stan så vi gick ner för att titta. Det var så sjukt mycket folk så vi ville inte tränga oss in bland allt folk. Vi nöjde oss med att stå lite längre ner för att titta på bilarna. Lika glad för det var Alexander som satt alldeles faschinerad i vagnen i över en timme och tittade på bilarna som sakta sakta rullade förbi.

Ikväll har vi haft hemmamys. Ja det är verligen MYS att bara vara hemma.

Nu är det snart dags för sängen. I morgon har jag dock sovmorgon. Det är ju mors dag! Jag har redan fått jättefina blommor av Alexander (David). Mina prinsar, de kan de!

Oj, vilket långt och flummigt inlägg. Kanske är lite trött från gårdagen =).

Har inga bilder från dagen men jag kan slänga upp en "gammal" bild som jag tog för ett par veckor sedan. Alexander visar hur man gör när man skrattar...



Bild: Jag

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Martina

Nämen vad roligt att ni ska komma till Borås! Jag vet inte helt hundra hur min sommar kommer se ut, men jag har troligen semester den veckan, så jag följer gärna med och guidar er på djurparken om ni vill? :)

2011-05-29 @ 18:26:44
URL: http://maartinaa.wordpress.com
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är så jobbigt när barnen är sjuka. Skönt att det hjälpte med en natts sömn.

2011-05-30 @ 14:48:05
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0