Uppdate

Kanske dags för en liten uppdatering igen. Får passa på nu när datorn för en gång skull är igång. Inläggen från Iphonen blir ju lite sådär-kul, bara massa massa text och ingen radbrytning som fungerar osv... Skärpning på det blogg.se!
 
Ja kommer knappt ihåg vad som hänt sen sist, men vi har haft en bra semester. Som de flesta andra hade vi önskat lite finare väder, men några soliga dagar fick vi ändå.
Vi tog en tripp ner till Torekov några dagar där vi bodde hos syrran och hennes familj i deras stuga. Det var så mysigt och kul att träffa dem. Alexander stormtivdes och lekte för fullt med kusinerna, speciellt Alicia.
 
Krabbfiske
 
Leker affär
 
Kusinerna bus!
 
Kusinmys
 
Från Torekov drog vi vidare till Karlskrona där vi bodde några nätter. Där avverkade vi två dagar på "Barnens gård". Jag tror aldrig Alexander har haft det roligare än då. Det var verkligen något som passade honom. Han körde traktor, lastbil, hoppade studsmatta, klappade djuren, grävde grävmaskin, badade och sprang runt. Kan säga att han inte var svårsövd de två dagarna :-)
 
Fartdårar
 
 
 
Tanka måste man ju!
 
Ja sen har jag ju typ 100-tals fler bilder....
 
David har nu jobbat en vecka och vi andra i familjen har varit hemma och myst. Vi har haft fin fint väder så det har blivit både lekparkshäng och strandhäng. Precis så det ska vara.
 
Helgen som gått har bjudit på kalas. I fredags var vi hos vänner som nyss flyttat in i sitt nybyggda hus. Kul att se hur de bodde. Det var som att kliva in i en inredningskatalog, hur fint som helst! Men snart blir det ändring på det då de väntar tillökning i familjen frammåt vintern, kul kul!
Lördagen bjöd på 30+35års kalas. Massa människor, trevligt, god mat och en varm och härlig kväll. Tiden bara flög fram och min planerade hemresa vid halv elva tiden drog iväg till halv ett tiden i stället. Då var det dags att lämna festen som höll i gång för fullt, för att få några timmars sömn innan lillA ville upp.
 
I morgon börjar Alexander förskolan igen efter ett uppehåll på dryga nio veckor, får se hur det går. Vi har varit och lekt lite i lekparken vid förskolan så han har fått träffa alla igen.
 
Idag är det tråkväder ute. Det åskar och regnar om vartannat så jag vågar knappt sticka näsan utanför dörren då jag är en aningens åskrädd :-) Vi får se vad vi hittar på frammåt dagen.

Kommentarer
Postat av: Martina

Oj här har det hänt grejer. Inte kikat in på några dagar och nu många nya inlägg, kul! :-D Härliga bilder du bjöd på! :-)
Får ju ge dig samma tips jag ger alla blogg.se-användare då - BYT TILL WORDPRESS!! Hundra gånger bättre blogg,-plattform som dessutom har en kanonbra app där du bloggar lika bra som på datorn.
Du kan till och med flytta över alla dina inlägg härifrån till wp via en hemsida jag dock inte har här just nu, men hojta om du tar ditt förnuft till fånga så ska du få den ;-)

Svar: Ja jag hade gärna bytt om jag varit lite mer teknisk, nu är det ju tyvärr inte så, så jag vet inte. Jag är sådär halvnöjd med blogg.se kan jag säga.
Helena

2012-08-30 @ 07:38:35
URL: http://maartinaa.wordpress.com
Postat av: Martina

Säg till vad du vill ha hjälp med så hjälper jag dig, allt för att hellre läsa en wp-blogg, som är SÅÅ mycket mer användarvänlig för både bloggare och läsare! :D

Svar: Allt, haha. Nä men jag har inte en aning om hur man gör...
Helena

2012-08-30 @ 13:57:53
URL: http://maartinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0