Sömn?!

Ja sömn är inget vi får för mycket av här hemma. Lilltösen är vaken halva (eller hela) nätterna och sen vaknar storgrabben oftast mellan fem och sex. Men men vissa nätter händer det att Annie sover lite bättre så man får vara glad för det. Natten som gått var en sådan, och nu vill hon inte alls sova, så ja det svänger. En kort uppdatering om vad vi haft för oss sen sist. Läkarbesöket för Annie blev inte vad vi hoppats på. Blåsljudet på hjärtat var fortfarande kvar. Det gjordes ett nytt EKG som tack och lov var bra, men blåsljudet beror ju på något. Nu är nästa steg att åka till Jönköping för att göra ett ultraljud för att se hur det står till. En remiss är skickad så vi hoppas att vi får åka snart. Men nu i semestertider kan det dröja... Man vill bara veta vad det är för fel. Vi har haft lite roligt också. I onsdags blev Alexander hämtad av sin morfar och mormor och vi andra tre åkte till Stockholm. David fick i 30-års present att testa på att köra 8 olika sportbilar, så detta roade han sig med på torsdag förmiddag. Jag och Annie stannade kvar på hotellet för att (jag) vila oss efter en hemsk natt utan sömn. När David kom tillbaka efter en riktigt lyckad fm åkte vi in till Gröna Lund. Där mötte vi upp Davids jobbarkompis med familj och vi spenderade em/kvällen tillsammans där. David åkte några karuseller och jag njöt av klarblå himmel och solsken!! Idag åt vi en god hotellfrukost innan vi begav oss hemmåt till vår älskade prins. Vi kände att vi gjorde rätt när vi lämnade honom hemma denna resan. Så mycket bilåkande fram och tillbaka och sen inget annat roligt för honom. Han hade det mycket roligare hos mormor och morfar. Inför nästa vecka har vi inga speciella planer än. Vi hoppas på lite bättre väder så vi kan åka och bada lite. Nähä om den här lilla damen ville somna snart, innan storebror går upp ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia j

Hoppas att blåsljudet försvinner hos Annie. Det gjorde det på Alex när han var liten iaf. Ha en bra semester och jag håller tummarna för att sömnrutinerna blir bättre. Kram

2012-07-21 @ 09:18:20
Postat av: Martina

Att det ska va så svårt för de små liven att förstå att man ska sova på natten och vara vaken på dagen! :-P
Nästa gång jag är gravid tror jag att jag ska börja jobba natt de sista veckorna innan "due date" så bebis lär sig sova om nätterna redan innan den kommer ut. Smart va? ;-)

2012-07-22 @ 23:39:36
URL: http://maartinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0